Gå til innhold

Kjøpte ny prosessor, men:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trykker som oftest DEL-tasten i oppstart. Så snart du starter PCen er det BIOS-posting som vises på skjermen (svart skjerm med hvit skrift). Der står det som oftest hva man må trykke for å komme inn i BIOS.

 

Som oftest er det DEL-tasten. Du sier ikke hvilken PC du har, det kan også være F1 eller F10.

 

Men det skal stå på skjermen i oppstart.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Gå i BIOS og still opp Front Side Bussen(FSB) till 166 Mhz, den står nok på 100 Mhz nå...

Dette forutsatt at hovedkortet ditt takler 166/333 Mhz, så last ned EVEREST Home edition, innstaler og start det, der finner du ut hva slags hovedkort, CPU, RAM, o.s.v. du har.

Post så det du finner her, så blir det lettere å hjelpe deg! :)

Enda et eksempel...uff...

 

Vi kan nok ikke hjelpe før du sier "eksakt" hovedkort, prosessor og RAM

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Gå i BIOS og still opp Front Side Bussen(FSB) till 166 Mhz, den står nok på 100 Mhz nå...

Dette forutsatt at hovedkortet ditt takler 166/333 Mhz, så last ned EVEREST Home edition, innstaler og start det, der finner du ut hva slags hovedkort, CPU, RAM, o.s.v. du har.

Post så det du finner her, så blir det lettere å hjelpe deg! :)

Enda et eksempel...uff...

 

Vi kan nok ikke hjelpe før du sier "eksakt" hovedkort, prosessor og RAM

 

Sveinl.

Enda et eksempel på hva? :dontgetit:

Har du kommet med så mye nyttig? Jeg har jo linket til EVEREST så AFireInside kan komme med litt mer info om hva slags hardware han har.....

Det eneste du bidrar med er jo å klage på andre... :roll:

Lenke til kommentar
Gå i BIOS og still opp Front Side Bussen(FSB) till 166 Mhz, den står nok på 100 Mhz nå...

Dette forutsatt at hovedkortet ditt takler 166/333 Mhz, så last ned EVEREST Home edition, innstaler og start det, der finner du ut hva slags hovedkort, CPU, RAM, o.s.v. du har.

Post så det du finner her, så blir det lettere å hjelpe deg! :)

Enda et eksempel...uff...

 

Vi kan nok ikke hjelpe før du sier "eksakt" hovedkort, prosessor og RAM

 

Sveinl.

Enda et eksempel på hva? :dontgetit:

Har du kommet med så mye nyttig? Jeg har jo linket til EVEREST så AFireInside kan komme med litt mer info om hva slags hardware han har.....

Det eneste du bidrar med er jo å klage på andre... :roll:

Joda....du har jo "litt" rett da.

 

Det jeg mente var at han ikke kom seg inn i BIOS.

 

Man må jo inn i BIOS for å fikse dette. Har ikke sett at everest foreslår hva man skal gjøre for å få til dette ;)

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Det EVEREST kan, er å fortelle ham hva slags hovedkort, CPU o.s.v. han har, da blir det mulig for andre å hjelpe ham! :)

Nei, jeg tok meg ikke så veldig nær av det... :p

 

P.S.På generel basis, kan jeg fåreslå å trykke "Delete" tasten i oppstarten for å komme i BIOS, men som sagt, det blir enklere hvis vi vet mer...

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Hadde selv et MSI K7T pro 2 en gang i tiden, Tror CPU-hastigheten på det hovedkortet kunne justeres i Bios under Voltage Control. Tipper den står på 100 i ditt tilfelle.

FSB er nok jumperstyrt på de kortene, og dessuten max 133 Mhz(VIA KT 133 chipset)... :ermm:

Så jeg du bør nok skaffe deg et nytt hovedkort, og ny RAM(den du har er SDRAM).

Det beste du kan få ut av prosessoren nå, er 133 Mhz x 11=1466 Mhz... :roll:

Lenke til kommentar
Hadde selv et MSI K7T pro 2 en gang i tiden, Tror CPU-hastigheten på det hovedkortet kunne justeres i Bios under Voltage Control. Tipper den står på 100 i ditt tilfelle.

FSB er nok jumperstyrt på de kortene, og dessuten max 133 Mhz(VIA KT 133 chipset)... :ermm:

Så jeg du bør nok skaffe deg et nytt hovedkort, og ny RAM(den du har er SDRAM).

Det beste du kan få ut av prosessoren nå, er 133 Mhz x 11=1466 Mhz... :roll:

Oi, har tenkt litt på nytt hovedkort ja, og når det ligger sånn an så har jeg bestemt meg. Forbannet være RAM'en som er så dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...