herk Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Jeg driver litt på hobby basis med musikk og nå har jeg tenkt å invistrer i et bra lydkort som jeg kan gjøre optak og redigering med. Kommer til å brukes til opptak av gitar, bass og trommer. i tilleg så vil jeg helst kunne bruke det til spilling av dvd filmer osv.. kan man få i både pose og sekk? henrik
Moskus Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Til opptak som hobbymusiker vil jeg anbefale M-Audio Audiophile 2496. Et veldig bra lydkort for en rimelig penge. Utmerket til musikk og DVD-avspilling (dog kun i stereo).
_HKH_ Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 jeg har m-audio delta 66, funker knall det. Det har bare 4 innganger, så hvis du vil ta opp trommer, må du skaffe deg en liten mixer i tillegg..(eller lydkort med flere innganger...) Hvor stort trommesett har du og hvor mange mikrofoner vil du mikke det opp med? en løsning med mitt lydkort vil være å plugge to gitarer og en bass inn i lydkortet og trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet.
Moskus Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet. Jeg vil iallfall anbefale stereo for trommer. Mono-trommer er kjedelig!
larsli Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Sjekk utvalget på Procom. Mye moro å velge i! www.procom.no
radiated Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Hvis du har et lite budsjett-hint gjør du det lettere for folk å komme med en anbefaling. M-audio Audiophile, ESI Juli@ (PCIe-kompatibel) E-mu 1212 er alle gode kort. Hvis du trenger mer enn 2 innganger blir det litt dyrere, og da har nok M-audio de mest prisgunstige alternativene. Du bør vite om kortet skal ha mic-forsterkere eller bare linjeinnganger før du kjøper. Hvis du bruker en mixer holder det med bare linjeinnganger, men det er muligens bedre kvalitetsmessig å kjøre mikrofonene rett i lydkortet. Er du avhengig av best mulig lyd bør du også vurdere eksterne lydkort, siden disse er bedre skermet mot digital støy. ESI Quatafire er et meget godt valg i denne klassen. (men koster ca 4000kr.)
Royal Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 jeg har m-audio delta 66, funker knall det. Det har bare 4 innganger, så hvis du vil ta opp trommer, må du skaffe deg en liten mixer i tillegg..(eller lydkort med flere innganger...) Hvor stort trommesett har du og hvor mange mikrofoner vil du mikke det opp med? en løsning med mitt lydkort vil være å plugge to gitarer og en bass inn i lydkortet og trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet. 4 sier du, har ikke det 6 innganger da?? Link Vurderer dette selv, men noen som kan bekrefte at det virkelig har 6 innganger, står jo det på siden til procom.
Royal Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 De to siste inn- og utgangene er digitale. Ok, takk da hvet jeg at jeg ikke kan bruke det. Noen som har erfaringer med dette da:Maudio 1010LT?
Moskus Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Noen som har erfaringer med dette da:Maudio 1010LT? Jepp, det er et veldig bra lydkort med gode drivere, relativt gode convertere og mange inn/ut til en ekstremt lav pris! Det har MIDI inn/ut, digital inn/ut og tilogmed wordclock inn/ut! Er du litt mer fancy, så kjøper du 1010-versjonen med breakoutbox. Du slipper littegranne mer støy, og det ser bedre ut... Men har du budsjett, så gå for 1010LT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå