Gå til innhold

PS2 eller X-box


peders2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da får du nesten velge ut fra følgende kriterier:

 

PS2 har helt klart mest spill. I tillegg finnes det masse morsomt tilbehør for den. (EyeToy, div kontrollere, etc.)

 

Xbox har bedre grafikk, harddisk og den enorme muligheten du får med å chippe den. Kan du legge over alt du har av film fra familiebegivenheter og foto, samt rippe musikken din inn på disk for å bruke den som jukeboks.

 

Alt i alt kommer det litt an på hva du skal bruke den til, men mitt valg ville ha vært Xbox.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Takk for svar, er det vanskelig å modde X-boxen. I forhold til Ps one?

Tja. Kommer an på. Nye (v.1.6) bokser er det litt prakk med, da du må lodde en del, men hvis du får fatt i en 1.5 eller eldre, så er det forholdsvis enkelt.

 

Når det gjelder utestengelse fra Live, så har det vært slik lenge. Du skal uansett ikke spille spill i chip-modus, da den BIOSen som brukes for å spille spill er basert på stjålet programvare. (Modifisert MS BIOS.) Bruk Linux-basert programvare på boksen din!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Når det gjelder utestengelse fra Live, så har det vært slik lenge. Du skal uansett ikke spille spill i chip-modus, da den BIOSen som brukes for å spille spill er basert på stjålet programvare. (Modifisert MS BIOS.) Bruk Linux-basert programvare på boksen din!

 

-KJ

Er det ikke slik at man blir utestengt uansett nå? At hvis hardware'n ikke stemmer med refereransen så det bye bye uansett om ikke bruker chip'en der og da?

Lenke til kommentar
Når det gjelder utestengelse fra Live, så har det vært slik lenge. Du skal uansett ikke spille spill i chip-modus, da den BIOSen som brukes for å spille spill er basert på stjålet programvare. (Modifisert MS BIOS.) Bruk Linux-basert programvare på boksen din!

 

-KJ

Er det ikke slik at man blir utestengt uansett nå? At hvis hardware'n ikke stemmer med refereransen så det bye bye uansett om ikke bruker chip'en der og da?

Jeg har ikke følgt med på dette de siste 2 dagene men såvidt je forstod så kan man få det til å funke hvis man f.eks. setter en hardisk switch og bytter mellom original hardisk (MED originalt innhold) og uorginal hardisk. Rent skjønhetsmessig blir det kanskje ikke så pent men det får man evt. takle da :ermm:

Skulle funke da hvis man disabler chippen og switcher til original hardisk hver gang man skal kjøre live (må seff. huske på å ha hardisken låst ellers dummer man seg ut...). Det hjelper ikke å ha linux innstalert hvis du har en 120gb hardisk når du logger deg på live...

 

Men som sagt er det hele ganske usikkert for tiden om hva m$ sjekker xbox-ene for, så vil uansett råde til å ikke bruke live til ting har roet seg noe ned...

 

Ang. valg av PS2 eller xbox så går det ann å søke litt da :) Fins sikkert haugevis med seriøse og useriøse poster om temaet.

Personlig foretrekker jeg xbox fordi jeg liker spillene og liker mulighetene jeg har med moddet xbox :) Hvis man må ha FF serien så kjøper man PS2 :) (eller liker de andre spillene de har da). Ville egentlig anbefalt deg å fått prøvd spillkonsollene hos noen, selv om dette kan være vanskelig om du ikke har noe kjente som har det...

Lenke til kommentar
Når det gjelder utestengelse fra Live, så har det vært slik lenge. Du skal uansett ikke spille spill i chip-modus, da den BIOSen som brukes for å spille spill er basert på stjålet programvare. (Modifisert MS BIOS.) Bruk Linux-basert programvare på boksen din!

 

-KJ

Er det ikke slik at man blir utestengt uansett nå? At hvis hardware'n ikke stemmer med refereransen så det bye bye uansett om ikke bruker chip'en der og da?

Da har du misforstått. Det finnes mange chipper som lar seg disable ved oppstart.

 

Dette regulerer du ganske enkelt ved f.eks. å holde inn powerknappen i fem sekunder. Dermed er boksen helt original i følge live.

 

Det som er problemet til mange Halo2 spillere er at de har lastet ned spillet og prøver å spille online med en rippet kopi. Dette vil ikke fungere, og boksen deres vil bli utestengt fra Live.

 

Det finnes sikkert eldre chipper som Live kan gjenkjenne, men de aller nyeste går helt fint. (Spiller selv originale spill på Live med chippet boks.)

 

-KJ

 

EDIT: Bokstavmangelen var påfallende...

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Jeg har ikke følgt med på dette de siste 2 dagene men såvidt je forstod så kan man få det til å funke hvis man f.eks. setter en hardisk switch og bytter mellom original hardisk (MED originalt innhold) og uorginal hardisk. Rent skjønhetsmessig blir det kanskje ikke så pent men det får man evt. takle da :ermm:

Skulle funke da hvis man disabler chippen og switcher til original hardisk hver gang man skal kjøre live (må seff. huske på å ha hardisken låst ellers dummer man seg ut...). Det hjelper ikke å ha linux innstalert hvis du har en 120gb hardisk når du logger deg på live...

 

Men som sagt er det hele ganske usikkert for tiden om hva m$ sjekker xbox-ene for, så vil uansett råde til å ikke bruke live til ting har roet seg noe ned...

Godt råd og kloke ord. Glemte å nevne den biten om disk, jeg.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...