Gå til innhold

Er undertrykk å foretrekke?, "Farer"/fordeler?


ZeS

Anbefalte innlegg

HEI PÅ DERE DER UTE!! først og fremst, hvis denne posten er feilposta, kan noen være så vennlige å flytte den? på forhånd takk!

 

Så...rett på sak: Hvis jeg snur halvparten av viftene min(de som blåser ut), vil det da bli undertrykk? hva er "farlig"/"uønsket" med det egentlig?

 

TAKKER PÅ FORHÅND FOR MASSE FINE SVAR!!!

 

MVH: PandoRa :cool::fun::dremel:

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Undertrykk er ille dersom du er redd for å få masse støv inn i PC'en din, fordi luft hele tiden vil prøve å komme inn i hver eneste åpning i kabinettet. Har du ikke engang luftfilter foran/bak viftene dine, er det derimot ingenting å bry seg om. (Overtrykk vil presse luft ut av kabinettet) Du trenger ikke bekymre deg om hvor mange vifter som blåser ut, og hvor mange inn, men det er viktig å ha god "flow" slik at den varme luften forsvinner på en effektiv måte, uten å varme opp andre komponenter i maskina.

Endret av ADT
Lenke til kommentar

OK!

 

da skjønner jeg.... :D:D

 

støv bryr jeg meg ikke noe om! rengjør pc'n innvendig ca. 1 gang i mnd.(prøve å få det til en gang i mnd. da.. er ikke altid jeg har tid)

 

har pass flow i pc tenker jeg... har 3x 80mm i front

2x 80mm bak(ved siden av HK)'

1x 80mm i sidedøra

1x 120mm over PSU.

+ en liten 30x30(eller no sånt) mellom grafikk kortet og lydkortet(bare for å kvitte meg med litt ekstra luft litt fortere)

 

Sjekka temp'n på CPU core nå mens jeg skrev dette innlegget. ca +36-37 celcius... bra??

 

MVH: PandoRa :cool::fun::dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...