Gå til innhold

IDE RAiD


Anbefalte innlegg

det jeg prøver på er å sette to 60gb WD Caviars sammen i RAID(stripe).

 

Jeg bruker raid kontrollern som er onboard på asus A7V133 (Promise chip). dette funker bra når jeg booter. Den vier 2+0 Stripe på ca 120gb. Hvis jeg booter med dos-bootdisk så finer den også ett volum med ca 120gb.

 

Problemet er å få installert XP på kassa. Den finner ingen harddisker ved installasjon. Jeg har prøvd å ta ned flere forskjellige drivere både fra Asus og Promise, men installasjonsprogget sier framdeles at det ikke finner noen disk.

 

Er det noen der ute som har klart å få XP til å gjenkjenne raid kontrollern på et A7V133 mobo??

 

cheers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilgang til en ekstra harddisk og et image program??

I såfall så kan du installere os på "ekstradisken" legge til drivere for raidet og sjekke at dette faktisk fungerer. Så kan du "ghoste" imaget over på raidet etterpå...

 

Jeg har hatt samme problem som deg med å få installasjonsprogrammet til å godta tredjeparts drivere under os install.

Løsningen har vært å lage unnatended installasjon med referanse til driverene, da har det gått greit de fleste gangene under Win2000 & XP.

Men det krever litt jobb å få det til hvis du ikke her gjort det før..

 

Prosedyren øverst skal faktisk virke den også :wink:

Lenke til kommentar

Last ned den siste driveren til RAID kontrolleren fra ASUS. Start XP installasjonen og trykk på F6, sett i disketten med driverene og velg riktig kontroller. Så lenge du har riktig driver på disketten, virker det hver gang.

 

Mange har hatt lignende problemer som har blitt løst vet å dl siste driver.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd med ULTRA.SYS(2.00.0.18) som for meg bekjent er den nyeste til PDC20265 kontrollern, og funker ikke ved install av XP(trykk F6 osv).

 

har fått lånt meg en snert'n 6gb for å prøve å ghoste OS'et over til raid-0 settet. WinXP vil ****(pardon my french) ikke "se" raid settet no heller. bruker samma driver her oxo...

 

er jeg fullstendig blind? noen som kan si meg akkurat hvilken driver de bruker til asus A7V133?

 

cheers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...