Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Modellen av Alyx er sikkert til Black Mesa Source modden, hvor muligens de har lagt inn at Gordon ser Alyx som da er på jobben med faren, Eli Vance.

Ingen informasjon er å finne om HL3. Valve har bare sagt at de har tenkt seg serien som en triologi.

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132
Skrevet
In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control.
Ikke kom her og si at G-man har mistet taket og har blitt gal. Da blir jeg også gal...
Skrevet
In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control.
Ikke kom her og si at G-man har mistet taket og har blitt gal. Da blir jeg også gal...

5890187[/snapback]

Ahahaha... Nei, det gjelder nok kontrollen på situasjonen du :!:

• 1 år senere...
Skrevet
en ting jeg lurer på; "what cat?"

I følge "Half-Life II - Raising the Bar" så er den katta noe Eli og Kleiner eksperimenterte med, og det gikk tydligvis galt, siden Barney "still have nightmares about that cat."

Skrevet

Det har vel vært oppe flere ganger i denne tråden kan jeg huske.

Men ingen vet direkte hvem og hva han er. Alt vi vet er at han leier Gordon Freeman til å gjøre jobber for høystbydende (HL2). Og at han trolig ikke er et menneske (stemmen). Han har fått navnet grunnet han ser ut som at han er fra regjeringen (dressen).

Episode 3 skal visstnok avsløre hvem og hva G-man er (om ikke hans rolle opp i det hele).

Skrevet
Og at han trolig ikke er et menneske (stemmen). Han har fått navnet grunnet han ser ut som at han er fra regjeringen (dressen).

Jeg liker å tro at han bare er en regjeringsmann med tilgang på HI-TECH teknologi som kan manipulere rom og tid.

Samtidig uttrykker G-man at han har "kunder" som viser interesser i Gordens "tjenester" og dette er åpenbart ikke organismer fra jorda. Så hvordan et "alminnelig" menneske lykkes i å skape et nettverk av kontakter hos utenjordiske skapninger forblir et mysterium.

Skrevet

Jeg ser ikke hvordan han skulle være det.

Black Mesa utviklet teleporteringsteknologi for regjeringen (konkurrerte om kontrakter). Hvorfor utvikle noe som finnes fra før? Det Black Mesa utviklet var lokal teleportering. Men de måtte bruke Xen for å få det til (fikk til uten i HL2), derav "ulykken".

Vi vet nå etter Episode 2 at det faktisk var G-man som gav prøven til Dr. Kleiner og Eli Vance, som skapte riften og ulykken i Black Mesa. Noe som kan tyde på at G-man ikke jobber for noen spesiell gruppe, men da åpen for høystbydende. Om han i såfall jobbet for rebellene, hvorfor lage en rift som fikk The Combine til jorden? Etter det første Half Life så G-man potensialet i Gordon Freeman, og ansatte han som sitt verktøy. Trolig fikk G-man et høyere bud fra en annen gruppe. Hans jobb var da trolig å få Freeman tilbake til rett tid (HL2).

Skrevet
Må bumpe en svært interessant tråd.

Noen som har noen teorier på hvordan det gikk med korporalen Adrian Shephard? Hvor lenge vil G-man holde han i "dvale"?

En ting er sikkert, vi vil aldri få vite noe mer om Shephard enn det vi fikk fra Opposing Force D: Nemlig fordi spillet ble utviklet av Gearbox, og ikke Valve altså.

Episode 3 skal visstnok avsløre hvem og hva G-man er (om ikke hans rolle opp i det hele).

Oh, joy! Hvor har du funnet ut dette, har Valve selv sagt det?

Skrevet
Vi vet nå etter Episode 2 at det faktisk var G-man som gav prøven til Dr. Kleiner og Eli Vance, som skapte riften og ulykken i Black Mesa. Noe som kan tyde på at G-man ikke jobber for noen spesiell gruppe, men da åpen for høystbydende. Om han i såfall jobbet for rebellene, hvorfor lage en rift som fikk The Combine til jorden? Etter det første Half Life så G-man potensialet i Gordon Freeman, og ansatte han som sitt verktøy. Trolig fikk G-man et høyere bud fra en annen gruppe. Hans jobb var da trolig å få Freeman tilbake til rett tid (HL2).

Var vel strengt tatt Dr.Kleiner og Eli Vance som selv hadde skylden i dannelsen av "resonance Cascade" da de var nødt til å kjøre spektrometeret på langt over tillat styrke for å få maksimalt resorpsjon av GG-38(?)prøven. Forskerne var inneforstått med at krystallen var meget ustabil og kunne resultere i katastrofale følger, men man valgte å fortsette eksperimentet.

Og jeg har problemer med å forstå logikken i G-man sin framgangsmåte. Han framprovoserer først en ulykke som legger jorda i grus, for å så følge opp med å reparere skaden (støtte rebellene i kampen om å drive ut The combine). Hvem der ute vil ha interesse i å stable jorda på bena igjen?

Når det er sagt, viser journalene indirekte fra Opposing force at HECU var på forhånd klar for Mesa katastrofen, noe som peker til G-man da han er å se under treningen til Adrian Shephard. Er egentlig ingen tvil om at G-man ønsket et resonance Cascade, men om han er et menneske eller ei er en annen sak til tross for at mye kanskje tyder på sistnevnte.

Skrevet

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor på 7 timer at alle verdensmaktene gikk heden. de kunne jo brukt nukes osv, siden alle verdens militær makter og gerilja osv, til sammen tror jeg ville eid ganske kraftig.

Og en ting til: Hvordan kunne hele Black Mesa Sprenges av en enkelt atombombe? det var jo ikke bare på overflaten det var ting, hvis ikke de hadde en til nuke/bombe under bakken...

Skrevet
Var vel strengt tatt Dr.Kleiner og Eli Vance som selv hadde skylden i dannelsen av "resonance Cascade" da de var nødt til å kjøre spektrometeret på langt over tillat styrke for å få maksimalt resorpsjon av GG-38(?)prøven. Forskerne var inneforstått med at krystallen var meget ustabil og kunne resultere i katastrofale følger, men man valgte å fortsette eksperimentet.

Forsåvidt. Vi vet at prøven var den reneste de hadde fått tak i til nå. Under forberedelsene til eksperimentet, ble det nevnt at alle paramteter var innenfor godkjente grenser. Altså var det ikke tegn på at det skulle gå galt. Derimot må G-man ha visst at det skulle skjer.

Og jeg har problemer med å forstå logikken i G-man sin framgangsmåte. Han framprovoserer først en ulykke som legger jorda i grus, for å så følge opp med å reparere skaden (støtte rebellene i kampen om å drive ut The combine). Hvem der ute vil ha interesse i å stable jorda på bena igjen?

Jeg har ikke helt forstått meg på grunnen selv. Det er mange ubesvarte spørsmål i serien ennå. Men som jeg nevnte, kan G-man ha jobbet for The Combine på den tiden, men skiftet arbeidsgiver da det ble klart hvilket potensial Gordon Freeman hadde. Kanskje fikk G-man et bedre bud.

Når det er sagt, viser journalene indirekte fra Opposing force at HECU var på forhånd klar for Mesa katastrofen, noe som peker til G-man da han er å se under treningen til Adrian Shephard. Er egentlig ingen tvil om at G-man ønsket et resonance Cascade, men om han er et menneske eller ei er en annen sak til tross for at mye kanskje tyder på sistnevnte.

Var ikke klar over at G-man viste seg ved treningen til Sheppard. Uansett må G-man ha levert prøven til administratoren hos Black Mesa før det (Dr. Breen).

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor på 7 timer at alle verdensmaktene gikk heden. de kunne jo brukt nukes osv, siden alle verdens militær makter og gerilja osv, til sammen tror jeg ville eid ganske kraftig.

Og en ting til: Hvordan kunne hele Black Mesa Sprenges av en enkelt atombombe? det var jo ikke bare på overflaten det var ting, hvis ikke de hadde en til nuke/bombe under bakken...

The Combine åpnet portaler over hele verden. Det millitære fikk sikkert aldri organisert et motangrep.

Atombomben gikk av under jorden. G-man aktiverte den. Uklart hvorfor.

Skrevet

Tenker det har med att det var total kaos blant menneskene pga portalstormene og alle de nye artene som kom til jorda (headcrab, antlion osv). Dette gjorde dem sannynligvis svært sårbare, kansje noe alla det du ser har skjedd med Combines i Epi 1.

Utrolig hvordan en hær kan falle sammen hvis all infrastruktur kollapser. Og det er totalt ulogisk å bruke nukes i en forsvarskrig, trur du noen gang USA vil droppe en A-bombe i Washington selv om de blir innvadert?

Dessuten når du tenker deg om vil en strider banke dritten ut av en tanks, har du sett hva de dark energy strålene de har gjør med hus?

De hadde også overraskelse momentet totalt på sin side og kunne lamme det meste på kort tid.

Men nå som menneskene vet hva de kjemper mot og kan arbeide med effektive våpen/taktiker mot denne fienden ligger de mye bedre ann. Det er mye av grunnen til att de banker Striderne (kommer jo raketter fra alle kanter) + att nå har menneskene overraskelsen på sin side, trur ikke Combine hadde venta seg ett så kraftig opprør på så kort tid.

Mine tanker;)

Skrevet (endret)

The Combine var fullstendig overlegen iform av militærteknologi. I tillegg kunne de benytte seg av orgnismer fra Xen som et slag biologisk krigsvåpen (noe som blir demonstrert gjennom Ravenholm). Verden ble tatt på senga og hadde ikke mulighet til å gjengjelde et angrep.

Dr. Breen reddet menneskeheten ved å forhandle fred med The Combine.

The combine har forresten en underutviklet teleporteringsteknologi og kan ikke teleportere seg til ulike steder i ett og samme univers.

Endret av dicktator
Skrevet

Denne tråden er i seg selv et bevis på hvor voldsomt fett spillet er. Nå har tråden vart i fire år!

En ting jeg vil påpeke etter å ha lest tråden:

Det har blitt hevdet at Gordon blir satt inn i HL2 av Gman uten at noen venter det, og at det bare er tilfeldigheter at Barney ser ham.

Det tror jeg er feil. Her er grunnene:

1. Når Barney har tatt deg med til skjermen og hilser på deg for første gang i hl2, og dere snakker med dr. Kleiner på skjermen, sier Kleiner at han ikke ventet Gordon "so soon". At du venter noen til et visst tidspunkt krever jo at du vet at de kommer.

2. Barney sier også at han er overrasket over hvor fort Gordon kom, eller tidspunktet i det minste. Det virker som om grunnen til at Barney jobber under cover i Overwatch er for å vente på at Gordon kommer. Han virker også veldig forberedt på at Gordon kommer.

Hvis et menneske du ikke har sett på 7 år plutelig dukker opp av løse luften er vel ikke det første du sier "Now about that beer i owe you"...

Kan bidra litt til teoriene rundt Gmans engasjement.

Skrevet
Dessuten når du tenker deg om vil en strider banke dritten ut av en tanks, har du sett hva de dark energy strålene de har gjør med hus?

Usikker på den, du. En tanks har mye mer overraskelses momentet på sin side. Striderne er høye, og hodet er lett utsatt for angrep nedenfra.

kansje noe alla det du ser har skjedd med Combines i Epi 1.

Utrolig hvordan en hær kan falle sammen hvis all infrastruktur kollapser.

Nja... Soviet grisebanka jo tyskerne, i gatene i Stalingrad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...