Gå til innhold

Erstatte mitt gamle Geforce 4 TI4200?

acon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har kjøpt meg HL2... når jeg starter opp spillet får jeg beskjed om at skjermkortet mitt er utdatert. Har et Geforce 4 TI4200. Jeg får også bare 15fps når jeg kjører stess video testen... Antar dette skyldes skjermkortet.. ;) Hvilket nytt skjermkort kan dere anbefale meg å kjøpe. Skal brukes til HL2 og FS2004.. Kjekt hvis kortet holder lenge. Har ikke alverdens penger så det hadde vært fint viss prisen ikke oversteg 2000,- :p

Endret av acon
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det beste valget rundt kr. 2000,- er etter min mening 6800LE. Bra ytelse "out of the box" og potensiale for softmodding gjør dette kortet til et røverkjøp. Bare pass på at du har en strømforsyning som duger.

XP

Endret av sivertxp
Skrevet (endret)

Du bør sjekke dine alternativer opp i denne skjermkorttabellen, den er helt super! Her får du se båndbredden (GB/s) til de aller fleste skjermkortene som er aktuelle, og i tillegg står det f eks hvilken directx kortene støtter mm.. I det hele tatt, sammenlikner du kort her, vil det gi deg en stor pekepinn på hva som er best!

Så nå er det bare å sjekke prisguiden til HW med ditt ønskebeløp, så får du nok av alternativer opp. Good luck! :thumbup:

edit: leif var innom

Endret av sssh
Skrevet (endret)
Hei!

Har kjøpt meg HL2... når jeg starter opp spillet får jeg beskjed om at skjermkortet mitt er utdatert. Har et Geforce 4 TI4200.  Jeg får også bare 15fps når jeg kjører stess video testen... Antar dette skyldes skjermkortet.. ;) Hvilket nytt skjermkort kan dere anbefale meg å kjøpe. Skal brukes til HL2 og FS2004.. Kjekt hvis kortet holder lenge. Har ikke alverdens penger så det hadde vært fint viss prisen ikke oversteg 2000,- :p

Jeg spiller HL2 med nesten full grafikk 1024x768 2aa. Spillet ser meget bra ut bortsett fra at jeg får heng av en eller annen grunn. Har AMD 64 3000+ og 1 gb ram.

Så vidt jeg vet er det grafikkdriveren som HL2 varsler at er utgått. Ihvertfall gjorde det det til meg.

Endret av Sire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...