Gå til innhold

Tagan 420 i-Xeye PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aspire er dog billigere og et godt valg for budsjett klokkere :) (støyen med viftene på fullt er derimot i det høyeste laget)

Men så trenger du ikke å kjøre de på fullt heller da ;)

Akkurat, hører jeg ikke PSU`en min.(Aspire 520W)

jeg hører heller ikke min 500w, viftene kjører på minimum som er i underkant av 19db eller noe (sammenliknet med papst 19db)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen kjappe kommentarer til artikkel og PSU:

 

Jeg synes ideen med skjermet strømforsyningskabel er litt pretensiøs og fjasete. Man skal slettes ikke se bort fra at denne løsningen stenger ute støy, men det er nærliggende å tro at denne støyen ville være så forsvinnende liten at det ikke ville ha hatt påvirkningskraft. Husk at støy i en datamaskin tilnærmet alltid kommer fra datamaskinen selv, som opererer med lave spenninger og små strømmer (fordi datamaskinen er omgitt av et jordet metall-kabinett). Det er dog mulig dette er en veldig nyttig feature hvis du har et kabinett av papp, og mot formodning har plassert maskina inni en 22kV+ trafokiosk. Jeg mener at man trygt kunne spart seg dette og skjært av noen tiere på prisen.

 

Mener også det er tåpelig og lite reflektert av artikkelforfatter å trekke frem blå LED's som et minus. Dette er en god PSU, det er ingen grunn til å finne på feil som ikke er der. LED's i en PSU er et pluss, ikke et minus. Hadde fargen vært spygrønn eller luktet bæsj, så ville jeg hatt forståelse for dette.

 

Angående digresjoner om kvalitetsmåling av spenning: Generelt når det gjelder "kvaliteten" på spenninger fra switchede strømforsyninger, så vil det neppe være målbare forskjeller mellom strømforsyninger i samme prisklasse. Generelt gjelder at desto mer strøm man trekker, desto mindre rippel får man, så i realistisk sammenheng vil det uansett være av forsvinnende betydning. Om OK.no dog vil svi av noen tusener på et oscilloskop for å trekke de samme konklusjonene, er opp til dem.

Lenke til kommentar
Noen kjappe kommentarer til artikkel og PSU:

 

Jeg synes ideen med skjermet strømforsyningskabel er litt pretensiøs og fjasete. Man skal slettes ikke se bort fra at denne løsningen stenger ute støy, men det er nærliggende å tro at denne støyen ville være så forsvinnende liten at det ikke ville ha hatt påvirkningskraft. Husk at støy i en datamaskin tilnærmet alltid kommer fra datamaskinen selv, som opererer med lave spenninger og små strømmer (fordi datamaskinen er omgitt av et jordet metall-kabinett). Det er dog mulig dette er en veldig nyttig feature hvis du har et kabinett av papp, og mot formodning har plassert maskina inni en 22kV+ trafokiosk. Jeg mener at man trygt kunne spart seg dette og skjært av noen tiere på prisen.

 

Mener også det er tåpelig og lite reflektert av artikkelforfatter å trekke frem blå LED's som et minus. Dette er en god PSU, det er ingen grunn til å finne på feil som ikke er der. LED's i en PSU er et pluss, ikke et minus. Hadde fargen vært spygrønn eller luktet bæsj, så ville jeg hatt forståelse for dette.

 

Angående digresjoner om kvalitetsmåling av spenning: Generelt når det gjelder "kvaliteten" på spenninger fra switchede strømforsyninger, så vil det neppe være målbare forskjeller mellom strømforsyninger i samme prisklasse. Generelt gjelder at desto mer strøm man trekker, desto mindre rippel får man, så i realistisk sammenheng vil det uansett være av forsvinnende betydning. Om OK.no dog vil svi av noen tusener på et oscilloskop for å trekke de samme konklusjonene, er opp til dem.

Jeg er helt enig i hva du sier, men all støy som blir fjernet, uansett hvor liten den er er, er en forbedring for overklokkere.

-

Hvordan du ser på leds i en strømforsyning er helt opp til deg. Men ser du et smil bak komentaren? Det er en grunn til det....

-

Utstyr for bedre testing av strømforsyninger vil komme med tiden, vi har derimot andre ting av litt høyere prioritet å bruke penger på nå. :)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Nå skumma jeg bare gjennom, begynner å bli litt sent, men det er rart ingen nevner at det finnes en versjon uten leds og dildall. Finner den på mpx og mamoz.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21100

Kjøp to eller flere på mamoz for at prisen skal kunne forsvares der.

 

Jeg leste et sted at produksjonen av tagan var på samme fabrikk som ocz sine strømforsyninger produseres, men jeg kan ta feil. ;)

 

stig

 

EDIT: Ja jeg kom på en ting angående oscilloskop, ntnu har et flust av gamle som bare ligger å støver. Har inntrykk av at ihvertfall hw.no har en del studenter derfra.

Ellers er det en del på ebay da.....

Men dere vil sikkert ha digitale oscilloskop, for å kunne loggføre data, og da koster det plutselig litt mer gitt.

Endret av StigK
Lenke til kommentar
Jeg leste et sted at produksjonen av tagan var på samme fabrikk som ocz sine strømforsyninger produseres, men jeg kan ta feil. ;)

Jeg siterer meg selv jeg. Uansett, tror jeg fant den siden hvor jeg hadde lest det: http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=8&t=11314

Det skal sies at jeg har aldri hørt om siden, eller hvor seriøse brukerne er, så ta det med en klype slat. Men de konkluderer ihvertfall med at likhetene er veldig store.

 

stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...