Gå til innhold

Half-Life2/Steam offline mode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi en steg for steg forklaring om hvordan i huleste jeg kan spille Half-Life 2 på en maskin uten internett? Jeg har lest på Steampowered, men jeg skjønner ikke et kvekk av det de prøver å forklare.

Her er oppsettet mitt:

PC#1:

- XP Home norsk uten internett(her vil jeg spille spillet!)

- Steam og Half-Life 2 installert i C:/Programfiler/valve

- Prøver å starte spillet og da prøver Steam og koble seg til nettet og oppdatere seg selv. Når ikke det går, slutter Steam.

PC#2:

- XP Pro engelsk med internett(på skolen...)

- Steam og Half-Life 2 installert i C:/Program Files/valve

- Steam og Half-Life 2 funker fint, men får ikke til Offline mode...

- Spillet er registeret, unlocka og alt det der tullet!

Hva skal jeg gjøre for å spillet spillet hjemme(PC#1)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har akkurat det samme problemet. tok med pcen min til en kamerat å la inn hl2 der. gikk greit å spille, men fikk ikke lov å spille offline. steam virka offline, men i status baren i steam står det :offline - not ready.. må vel ha en patch ellerno.

Endret av mushi
Skrevet

Man må ha internett tilgang for å spille HL-2. Steam må rett og slett kobles til internett før man kan begynne med HL-2! :yes:

Men er enig med de fleste Valva har gjort det så sabla vanskeligt med denne løsningen de har valgt ut, men syns at HL-2 er verdt det srevet jeg! ADSL er å anbefale, koster ikke mye heller fra Telenor kunn 349! :p

Skrevet

Går fint å starte HL2 offline hos meg ihvertfall.. testa nå.

Første lagde jeg en snarvei til HL2 på skrivebordet fra Steam, så lukka jeg Steam og disablet nettverkskortet. Når jeg da dobbelklikker på HL2 ikonet så spør Steam om det skal gå i Offline mode og når jeg da klikker på Yes så starter spillet.

Skrevet

Men det skal jo gå ann å spille i offline mode da! står jo i manualen. eneste du skal trenge å gjøre er å hake av på remember password når du starter opp steam. er en fattig student, har ikke råd til internett.

Skrevet
Går fint å starte HL2 offline hos meg ihvertfall.. testa nå.

Første lagde jeg en snarvei til HL2 på skrivebordet fra Steam, så lukka jeg Steam og disablet nettverkskortet. Når jeg da dobbelklikker på HL2 ikonet så spør Steam om det skal gå i Offline mode og når jeg da klikker på Yes så starter spillet.

hmm.. får beskjed om at half life2 ikke er "ready" til å spilles i offline. uff, får vel ta med meg pcen til en kompis å prøve igjen i dag.

Skrevet
jeg hadde det samme problemet, men fikk det til å virke offline etter jeg hadde først startet det en gang online.

får prøve etterpå. er bare så kjedelig å bære pcen opp til kameraten min :p

må få det til å funke. vil spille!!!

Skrevet

Hmm..Jeg får HL2 på DVD i posten. Har for tiden ikke internett hjemme (thank you Telenor :/), men får det om det par uker (thank you Lyse :D). Er det ikke mulig for meg å spille spillet mitt da?

Skrevet (endret)

Kjøpte HL2 for kr 295 på Expert Bonus igår. Jeg er for å si det mildt ikke noe begeistret for Steam (har ISDN, får ikke bredbånd), men etter å lest at man kunne spille offline etter å ha aktivert spillet og registrert brukerkonto hos Steam, bestemte jeg meg å motstå trangen til å få tak i den E******-releasen.

Installerte Steam og selve spillet, samt gikk gjennom aktiverings/registreringsprosessen. Dette gikk greit, tok ikke mer enn halvannen time på ISDN. Men etter å ha lastet ned 100% av både HL2 og CS:S, samt lagret kontoinformasjonen min på PCen og printet ut dette, trodde jeg at jeg jeg ikke behøvde å ha konstant online oppkopling (noe som blir vannvittig dyrt med ISDN).

Men den gang ei.

Steam INSISTERER på å kople seg opp mot nettet og sjekke etter oppdateringer, selv om jeg har satt i innstillingene at dette IKKE skal gjøres. Ærlig talt, er dette takken for å være lovlydig? Jeg har null interesse av å spille Counter-Strike over internett, det var kun for Half-Life 2 jeg kjøpte dette spillet.

Er det i det hele tatt mulig å kjøre HL2 100% offline ETTER å ha aktivert+registrert spillet? Hvis ikke, må jeg nok få tak i "fyfy-versjonen" slik at telefonregningen min ikke når astronomiske høyder. Jeg ser nå heller fram til Vampire The Masquerade: Bloodlines når denne kommer - her slipper jeg iallefall dette Steam-tullet!

Endret av EviLEddiE
Skrevet

har ikke internett selv. funka ikke å spille offline, men i går prøvde jeg på nytt, tok med pcen min til en kamerat, logga meg på nettet, startet steam og da fikk jeg en melding om at spillet var "godkjent".

Nappa så ut nettverks kabelen også restartet jeg steam, da spurte den om jeg ville starte steam i offline mode.

inne på games lista så velger du half life2 og da skal det virke.

Sjekk statusen på hl2 i steam, der skal det stå ready på offline mode, vis ikke må du sikkert laste ned en oppdatering, alt gikk automatisk hos meg, tok bare litt tid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...