Gå til innhold

PCI skjermkort ? Hva er dette?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som er så uheldige å ikke ha en AGP port på hovedkortet sitt har jo en annen mulighet for å kunne kjøre nyere spill ved å installere et PCI skjermkort.. Men jeg var nå ganske sikker på at disse kortene var ikke noe særlig bra..

Men jeg ser her : http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10415 At det er kort til over 5000 kr.. Er dette spillekort? Er de bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kortet der, det til over 5 tusen er et Matrox-kort med 4 kjerner, laget for 4skjermsløsninger. Det er det dette kortet er for, ikke spilling.

Skrevet
Hvis du har tenkt deg et skjermkort til 5000, ville det kanskjer vært en ide å kjøpe et nytt hovedkort?

Nei jeg har ikke noe problemer med dette .. Men bare lurer av nyskjerrighetens skyld :yes: ..

Vet du/noen andre om disse kortene yter noe i det hele tatt? er egnet for spill ? osv osv.. :whistle:

Skrevet (endret)

De Matrox kortene er ikke laget for spilling. De er beregnet på kontorbruk for mange skjermer. Du kan spille på dem, men det vil ikke bli så mye bedre enn et middels AGP kort.

Det beste vil nok være å kjøpe et nytt hovedkort med AGP eller PCI Express port og tilhørende skjermkort for å få fart på spillene dine.

Edit:

Sjekk linken på posten over. Der står det godt forklart om disse kortene.

Endret av Lættis
Skrevet
De Matrox kortene er ikke laget for spilling. De er beregnet på kontorbruk for mange skjermer. Du kan spille på dem, men det vil ikke bli så mye bedre enn et middels AGP kort.

Det beste vil nok være å kjøpe et nytt hovedkort med AGP eller PCI Express port og tilhørende skjermkort for å få fart på spillene dine.

okay.. tnx for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...