Gå til innhold

raskere minne enn det hk tåler?


Freeky2k

Anbefalte innlegg

har ett asus p4p800-e deluxe kort som er oppgitt til å tåle 400 mhz minne (pc3200/pc 400) men så på en guide på hw.no at det man kan bruke minne som kjører på høyere hastigheter.

hvor mye høyere hastigheter enn 400 MHz kan man kjøre på det..?

og hvilket ram bør eg kjøpe..?

 

har vurdert nytt ram grunnet overklokking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovekortet ditt tåler iallefall 500Mhz DDR (250 Mhz), så det er nok CPU'n din og/eller minnet ditt som er den begresende faktoren her. Har du planer om å overklokke ville jeg gått for PC 4000 minne (500mhz ddr) , de er ikke så dyre lengre. Har du en AMD prosessor er timingene på minnet vel så viktige som hastighet, så da bør du nesten spørre noen som har bedre greie på minne til amd enn meg :blush:

 

mvh r

Lenke til kommentar

har ett 1024 mb med med twinmos 400 mhz, det som er problemet er at prossesoren vil ikke over 3,5 GHz (p4 2,8GHz prescott) og må derfor sette ned hastigheten på minne ned til 333mhz på 3,4 noe eg har lite lyst til (enda lavere for å klare 3,5, men da virker ikke ting halt normalt..)

viss eg setter volten på cpu'en til over 1,6 booter den ikke, er det strømforsyningen som gjør det..?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
klarer det 550 MHz brikker og?

Så på mpx.no, på hovedkortet mitt, under minne sto det: "4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB DDR400/333/266 non-ECC DDR SDRAM memory"

 

Hvordan er det med ECC? tåler ikke hovedkortet mitt det? at eg må kjøpe non-ECC brikker?

Kortet ditt takler alt av DDR ram.

 

RAM til vanlige desktop PC'er er uten ECC. ECC øker stabilitieten men senker ytelsen (litt), så til en vanlig PC er det ikke behov for dette. Så at kortet ditt ikke støtter ECC er ingenting å bry seg om ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Hei, skal du kjøre CPU på 3.5 MHz , og minnet synkront (1:1, som er å anbefale), trenger du minne som takler 250 Mhz FSB;

 

Cpu_multiplier x FSB = hastighet. -> 14 x 250 = 3,5Mhz.

 

Skal du ha minne som er garantert for denne hastigheten må du kjøpe PC4000 (DDR 500) eller raskere (4000 :8 = 500, 500:2 = 250.

 

 

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...