Gå til innhold

DVD-brenner på gammel pc?

Sprinkle

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har ikke så mye greie på PC'er og sånt, så jeg forsøker meg med noen spørsmål...

Jeg har en pc som nylig rundet 3,5 år og har fryktelig lyst på en sånnderre DVD-brenner. Mitt spørsmål er da om det i det heletatt er mulig å installere en dvd-brenner på en så gammel PC...?

Litt om PC'n:

256 MB RAM

Pentium III 500 MHZ (tror jeg)

Windows 98

Hvis det er mulig å sette inn en DVD-brenner, er det noen spesielle merker/typer jeg bør vurdere?

Jeg har også en laptop som er ca 1 år gammel, er det mulig å bytte CD-brenneren med en DVD-brenner på denne?

Er eksterne DVD-brennere et like godt alternativ som "interne"?

Vil det være mulig å spille brente DVD'er på min DVD-spiller (Sony NS405) som nærmer seg 2 år nå?

Endret av Sprinkle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg meine at interne brennere er hakket bedre enn eksterne pga større fare for skade ved at en har noe "løst" tilkoplet istedenfor fastmontert"er jo også prisforskjell/billigst er ofte best". Men ellers ja på de andre spørsmåla.

Skrevet

Har en kollega som har en PC omtrent som din. Den kjører riktignok win 2000 og ikke 98, men det tror jeg ikke spiller noen rolle (?).

Han har en NEC ND-3500AG som er god å billig. Vil du ha litt flere funksjoner i brenneren kjøp Benq 1620. Ikke regn med at PC'n er rask nok til 16X hastighet, men 8X går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...