mats A. Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Jeg lager en del filmer, men hver gang jeg legger filmen fra kamera til pc`en blir jeg like skuffet. Bildet er så kjedelig. Er det noe man kan gjøre for og få til en finere og tøffere bilde?? sterkere farger og sånn?? Og hva har de gjort i Smallville, det bildet er liksom så varmt og fint? Jeg har pinnacle 9. Takker for alle svar
Velmont Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Fargekorrigering! Levels, Color Balance, Curves, 3point Color Correction og masse anna fint kan du leke deg med for å få flott bilde. - Final Cut Pro sin greie er herleg. Eg trur imidlertid ikkje Studio 9 har mogligheita til dette..........
JBlack Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 I Smallville har de nok brukt sterke lyskastere for å få godt lys under opptakene. Ellers kan du jukse litt med å justere opp kontrast og fargemetning eller endre hvitbalansen til en varmere fargetone. Hvordan du gjør det, eller om det i det hele tatt går, med Pinnacle, det veit jeg ikke. Men dette er enkle filtre, så det er ikke utenkelig. Men ikke forvent profft resultat, til det kreves både godt utstyr, kunnskap og erfaring.
mats A. Skrevet 15. november 2004 Forfatter Skrevet 15. november 2004 Er det bedre i liquied edition??? Jeg har det og, men skjønner ikke en ....., men får vel lære meg.. MEn er det der??
NickFalk Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 "Shit in shit out" er jo en grei rettesnor. Det er sevlfølgelig mulig å "forbedre" (forandre?) videoklippene i ettertid, men det er jo begrenset hvor mye du kan skvise ut av et i utgangspunktet dårlig bilde. Det beste hjelpemiddelet er lys, lys og lys (for ikke å nevne lys). Kjøp deg noen billige halogenlamper på biltema eller noe og begynn å eksperimenter. Google deg fram til noen tutorials på nettet hvis du ikke vet hvor du skal begynne. Her er den første jeg fant. Finnes sikkert bedre saker der ute... Smallville er forøvrig skutt på 35mm og bearbeidet i HD. En del tusen watt med lys og proff D.O.P. skader jo ikke akkurat det heller.
mats A. Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 joa, jeg bruker lys inne, men skulle filme ute på byen, og inne på moss avis, men tror ikke at de hadde liktmeg så godt hvis jeg hadde kommet med mange lys kastere. men men..
Aesop Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 (endret) Hvis du har lyst til å mekke eget billig lys så har de noen 500W lyskastere med stativ på Clasohlson til kr 200. Se her. Jeg har brukt dem litt i forbindelse med fotografering og filming av dansere. Hvis du vil ha mykere lys kan du lage en skjerm av hvitt nylonstoff som du holder foran som diffusor eller reflektor (ikke for nærme! ) EDIT: Mors hvite laken fungerer jo også ypperlig som reflektor Endret 16. november 2004 av Aesop
NickFalk Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 joa, jeg bruker lys inne, men skulle filme ute på byen, og inne på moss avis, men tror ikke at de hadde liktmeg så godt hvis jeg hadde kommet med mange lys kastere. men men.. Forståelig det, men det er jo begrenset hva du kan vente deg av resultat hvis du filmer inne i et rom med en blanding av naturlig (vinduslys) og f.eks. lysstoffrør. Når du samtidig snakker om Smalville blir det litt som å skyte etter månen med sprettert.
mats A. Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Jeg skjønner jo at jeg ikke kan få til som i smallville men, jeg bare lurte på hva de hadde gjort, for det er så stilig bilde... Trodde kanskje at det var et filter som man la på eller no.. Men jeg får begynne og bruke me lys da
JBlack Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Hvis du har lyst til å mekke eget billig lys så har de noen 500W lyskastere med stativ på Clasohlson til kr 200. Se her. Jeg har brukt dem litt i forbindelse med fotografering og filming av dansere. Hvis du vil ha mykere lys kan du lage en skjerm av hvitt nylonstoff som du holder foran som diffusor eller reflektor (ikke for nærme! ) EDIT: Mors hvite laken fungerer jo også ypperlig som reflektor Jeg gjorde tilsvarende med noe akt-foto en gang, men da brukte jeg svart/hvitt film. Hvordan er egentlig lysspekteret fra slike halogenlamper, du får ikke fargestikk? Brukte du film, eller digitalt fotoapparat? Jeg regner med det var i farger? Forresten, hva slags dansere? Du får forresten lampene enda billigere i byggevareforretninger. Forbausende billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå