Gå til innhold

fikser ikke oppløsningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har instalert ettpar spill, bla tetris, men jeg får ikke spilt disse da de ikke takler oppløsningen min. Jeg sitter på en laptop med en oppløsning på 1400x1050, jeg kan ikke huske å ha hat problemer med noen spill før, men nå når jeg instalerte FM2005 og et tetris spill så får jeg ikke kjørt disse på en ordentlig måte.

Det som skjer er at når jeg starter spillet loader det litt får alt begyner å blinke, det kommer da opp en melding om at programmet prøver å kjøre en annen oppløsning enn det jeg kjører. Denne meldingen forsvinner like fort som den kommer opp og spillet minimerer seg til startmenyen. Dette skjer hele tiden.

Noen som har noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv ny oppløsning, men tror faktisk ikke at det skal ha noen stor betydning for spillet. Angående tetris spillet, er det gammelt? Hvis det er det, så kan du prøve å kjøre det på 256 farger. Jeg må iallefall stille om fargene hvis jeg skal spille return fire 1.

Skrevet

Men man skal jo ikke trenge å skifte oppløsning for hver gang man skal spille. Spillene virker fint hvis jeg setter ned oppløsningen, men det er jo ikke det som er problemet det skal jo gå automatisk.

Tetris spillet er vel 1-2 år gammelt, fikk dem med maskinen, mener det har virket fint før. Så jeg vet ikke om edt er noen innstillinger eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...