Gå til innhold

Socket A's kompabilitet med Sempron


_Talon_

Anbefalte innlegg

Halloy!

 

Har nettopp bestilt et DFI AD75 hovedkort (Chipset: VIA KT333) Socket A. Som prosessor har jeg kjøpt en AMD Sempron 2200+, også jeg begynte plutselig å lure fælt på disse to faktisk kommer til å harmonere sammen, noen som har et klokt svar å gi? :hmm:

 

 

 

 

Takker på forhånd! ;)

 

Edit: Hva hvis jeg bestiller et Abit NF-7 V.2? Noen som da vet?

 

hjelp... :dontgetit:

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=MB&SITE=US

Dette er hjemme sia ihvertfall med det hket. Men jeg ser ikke at det står at den ikke er kompatibel. Står heller ikke noe i Bios oppdateringer. Så jeg vet ikke. Er ikke umulig at den ikke passer. Jeg ville fått tak i Xp til den jeg.

 

Off jeg er treg :p

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Kommer nok aldri offisiell støtte for Sempron pga at KT333 kun har offisiell støtte for fsb opp til 133MHz.

(Argh, for en knølete setning ... )

Men ihvertfall noen kort med dette chipsettet (bla ABIT KX7-333) har en fungerende 5:2:1-divider og kan kjøre 166MHz fsb.

I verste fall må du kjøre med underklokka prosessor, eller tvangskjøre en høyere multi.

Lenke til kommentar
Siden det ikke er nevnt i oppdatert Bios omtale eller på forsiden til kortet her så tviler jeg på at det støtter Sempron.

 

edit: btw. hvorfor kjøpe kort med utdatert chipset, når man får adskillig bedre til en billig penge?

Billig penge sier du, jeg kjøpte selv samme kortet fra mpx.no og betalte 186kr for det. Du får ikke mye billigere socket-a hovedkort enn det. som ikke er demobrukt eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...