Gå til innhold

Store grafikkproblemer i Rome: TW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke spilt RTW i mer enn 5-10 minutter før grafikken slår seg helt vrang. Selve spillet crasher ikke, men fortsetter å kjøre. Det blir en masse små firkanter/rektangler over hele skjermen som blinker i alle slags farger. Jeg avslutter spillet og grafikken er fremdeles dårlig. Jeg må reboote og alt er normalt igjen. Har prøvd nyeste driverne fra ati, men det hjelper ikke.

Jeg har ett connect3d 9600 radeon kort, og har hatt samme problemet med bf1942

tidligere. Da hadde jeg litt høy cpu temp og innstallerte to kabinettvifter. Temperaturen er ikke over 45 grader på cpu.

Er det noen som har eller har hatt lignende problemer? Har lastet ned ny patch til spillet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som om det er skjermkortet som blir for varmt.

Har du prøvd å lastet ned de siste driverne, til skjermkortet. E

ventuelt ha døra oppe på kabinettet for å se om det hjelper på tempraturen?

Skrevet

har du problemet i andre spel (utanom bf)?

det er nok mest sannsynleg som MU26599 sier, eit varmeproblem for skjermkortet. har du overklokka det?

Skrevet (endret)

Nei, kortet er ikke klokka. Hadde opp kabinettet og prøvde igjen, men nei akkurat det samme. Vifta snurrer på grafikkortet også. Bf hadde samme symptomer, men det løste seg etter at fikk mer kjøling i kabinettet og/eller nye drivere.

Kjørte RTW på minimum på alt og det kjørte litt lenger men ikke mye. Det kan jo tyde på kjøling på grafikkortet spesielt. Vet at RTW er ett ressurskrevende spill, men ett 9600 pro burde vel klare det på ett minimum. Grafikken blir dårlig på campaign map også. Og det skulle ikke kreve all verden.

Edit: Ok. Problemet løst. Vifta på grafikkortet gikk tregt. Smørte den med 5-56 og nå er alt i orden. Takk for svar som ledet meg inn på den rette vei.

Endret av hakkepeiling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...