Gå til innhold

Vannlekasje, kommer delene til å overleve?


Anbefalte innlegg

Det har begynt å renne vann fra NB blokka mi, som har vært tett i omtrent 4 måneder. Opdaget det i dag, da maskinen slo seg av sånn plutselig. Jeg sjekket temperaturen og slo på maskinen igjen, den startet opp, men skjembildet var ikke helt som det skulle. Det var nesten som døde piksler bare at de var i mye større format og så var det farger på dem! Maskinen måtte gi seg da den skulle laste windows. Jeg så inni kabintettet og der var det en stor dam med vann på bunen av kabinettet, samt på toppen av hver PCI- og AGP port. Tok ut grafikkportet og ide kontrolleren som jeg har der og kjente at kontaktene var veldig våte! Har drevet å tørket det i dag, men tror dere de vil bli bra igjen?

 

Det må være en stund siden det ble lekasje, for det rant ikke vann, det drøyp kansje en dråpe/5min. Måtte ha skjedd i går kvled, maskinen stod på i hele natt. Så jeg tror kanskje jeg har hatt en liten smule flaks her? :) -midt oppe i uflaksen :roll:

 

Blir vel å lage ny blokk, kanskje en ny CPU blokk også, med bedre design. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet, IDE kontrolleren og grafikkortet har ligget i hele dag, blir vel vertfall liggende i morgen også og kanskje onsdagen. Må lage en ny blokk i mellomtiden så jeg har god tid! Det er bare hovedkortet, grafikkortet og IDE kontrolleren som ble våt..

 

Får vel prøve det med den sprayen da.. så får vi se om det blir noen maskin ;)

Lenke til kommentar

sjangsene er store får at det går bra, nesten sikkert.

 

en eg kjenner hadde ei vannkjøling der ein av slangane plutsli hoppa av pompa og det spruta vatn utover hk,gpu og ned i agp sporet, det var vanli vatn fra springen med farge i som klistra seg på alle delane det kom borti.

 

det var berre å vaske delane i destilert vatn og sette noken kabbinettvifter til tørke dei over natta so funka dei fint dagen etter.

 

btw:når vatne spruta blei sjermen berre masse stripe, ikkje noke sjermbilde i det heile tatt.

 

mi vannkjøling og lakk, det og va berre å vente over natta so funka det fint.

Lenke til kommentar
Ta og vask korta med isopropanol..Du får det på en fargehandel..

Har redda skjermkortet mitt 2 ganger etter lekasje med å spyle det med isopropanol..bruk feks. en jiff spray flaske

Blåser du over det med trykkluft/hårføner(kald luft)så er det tørt etter 2-3 min..

Ikke sats på at det er tørt etter 2-3min.. Kanskje ikke etter 1-2 dager heller... Kan samle seg vann inne i komponentene i små "dammer" Disse tar land tid før tørker vekk, siden de liggen inni. Gjelder å ikke forhaste seg her, men en vifte hjelper nok godt på..

 

Edit: kommer selfølgelig veldig an på hvilke komponenter det er snakk om...

Endret av notnA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...