Gå til innhold

ca 2500kr: 6600GT eller 6800


schwami

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av tre tilfeldig utvalgte skjermkort på ca 2500kr finner jeg

 

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3

 

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR

 

Asus V9999 GeForce 6800 128MB

 

Hva vil gi meg mest ytelse for pengene?

8 pipelines med GDDR3, eller 12 pipelines med DDR?

 

VIVO er "kjekt å ha", men ikke et must

Asus V9999 GeForce 6800 128MB trur jeg du får best ytelse av.

 

sjekk den her, så kan du jo bedømme litt selv:

http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p03.html#p6

Endret av slackies
Lenke til kommentar
Har ennå ikke sett en test der 6600GT er bedre enn 6800, men i forholdet pris/ytelse vil jeg tro at du får mer for pengene om du kjøper et 6600GT kort

Hadde han kjøpt ett billigere 6600GT hadde nok pris/ytelse-forholdet ditt stemt. Men det kortet koster jo 2349,- ...

 

Av de tre ville jeg valgt Asus sitt kort. Muligheten for å låse opp til 16 pipelines er der også ;)

Lenke til kommentar
Kjøp et Le og overklokk det.

Skal det være no vits i å kjøpe LE, må det moddes. Selvom det er 20% bedre enn 9800pro/XT, så vil ikke det tilsi at det er lurest og kjøpe. Finn et 6800-kort du.

F.eks Club3D sitt fra mpx, og åpne de fire siste pielines. Da har du suveren ytelse! ;)

Hvorfor sier alle at 6800le er så utrolig bra. Dette er jo med forbehold av at kortet lar ser låse opp. På mitt gainward 6800le lot ikke en eneste pipequad over de vanlige 8 seg låse opp. Bare to vs. Og jeg har klokka kortet det som går og det yter omtrent likt med mitt gamle 9800@xt kort. Pluss minus noen fps og poeng i ymse spill og tester. Man er IKKE garantert å få et modbart 6800/le kort. Ville garantert ha gått for et reint 6800, for der er man iallefall garantert at iallefall 12 pipes funker og man får da en bra ytelse. Mitt 6800le sendes tilbake på mandag. Blir antagelig ati på meg neste gang også. Geforce kortene har for mange ulemper i mine øyne. Store, trekker mere strøm og de fleste kortene som mitt har bråkete kjøleløsning.

 

Jeg tok sjansen på dette fordi "alle" hadde fått modda iallefall til 12 pipes. Men det gikk ikke.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Kjøp et Le og overklokk det.

Skal det være no vits i å kjøpe LE, må det moddes. Selvom det er 20% bedre enn 9800pro/XT, så vil ikke det tilsi at det er lurest og kjøpe. Finn et 6800-kort du.

F.eks Club3D sitt fra mpx, og åpne de fire siste pielines. Da har du suveren ytelse! ;)

Hvorfor sier alle at 6800le er så utrolig bra. Dette er jo med forbehold av at kortet lar ser låse opp. På mitt gainward 6800le lot ikke en eneste pipequad over de vanlige 8 seg låse opp. Bare to vs. Og jeg har klokka kortet det som går og det yter omtrent likt med mitt gamle 9800@xt kort. Pluss minus noen fps og poeng i ymse spill og tester. Man er IKKE garantert å få et modbart 6800/le kort. Ville garantert ha gått for et reint 6800, for der er man iallefall garantert at iallefall 12 pipes funker og man får da en bra ytelse. Mitt 6800le sendes tilbake på mandag. Blir antagelig ati på meg neste gang også. Geforce kortene har for mange ulemper i mine øyne. Store, trekker mere strøm og de fleste kortene som mitt har bråkete kjøleløsning.

 

Jeg tok sjansen på dette fordi "alle" hadde fått modda iallefall til 12 pipes. Men det gikk ikke.

Er akkurat det jeg sier vet du! ;)

hehe. Rent 6800-kort gir mest for pengene!

Eller, igrunn så gir Asus sitt 6800GT 128mb kort mest.. :p

Lenke til kommentar
Kjøp et Le og overklokk det.

Skal det være no vits i å kjøpe LE, må det moddes. Selvom det er 20% bedre enn 9800pro/XT, så vil ikke det tilsi at det er lurest og kjøpe. Finn et 6800-kort du.

F.eks Club3D sitt fra mpx, og åpne de fire siste pielines. Da har du suveren ytelse! ;)

Hvorfor sier alle at 6800le er så utrolig bra. Dette er jo med forbehold av at kortet lar ser låse opp. På mitt gainward 6800le lot ikke en eneste pipequad over de vanlige 8 seg låse opp. Bare to vs. Og jeg har klokka kortet det som går og det yter omtrent likt med mitt gamle 9800@xt kort. Pluss minus noen fps og poeng i ymse spill og tester. Man er IKKE garantert å få et modbart 6800/le kort. Ville garantert ha gått for et reint 6800, for der er man iallefall garantert at iallefall 12 pipes funker og man får da en bra ytelse. Mitt 6800le sendes tilbake på mandag. Blir antagelig ati på meg neste gang også. Geforce kortene har for mange ulemper i mine øyne. Store, trekker mere strøm og de fleste kortene som mitt har bråkete kjøleløsning.

 

Jeg tok sjansen på dette fordi "alle" hadde fått modda iallefall til 12 pipes. Men det gikk ikke.

Jeg er helt enig med deg. Bestillte 3 sånne LE kort og bare 1 kort gikk og åpne.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=11342

 

(skrevet av meg)

Lenke til kommentar
Kjøp et Le og overklokk det.

Skal det være no vits i å kjøpe LE, må det moddes. Selvom det er 20% bedre enn 9800pro/XT, så vil ikke det tilsi at det er lurest og kjøpe. Finn et 6800-kort du.

F.eks Club3D sitt fra mpx, og åpne de fire siste pielines. Da har du suveren ytelse! ;)

Neimen 20 % hvor da... Skal ha eksempel

Lenke til kommentar
Kjøp et Le og overklokk det.

Skal det være no vits i å kjøpe LE, må det moddes. Selvom det er 20% bedre enn 9800pro/XT, så vil ikke det tilsi at det er lurest og kjøpe. Finn et 6800-kort du.

F.eks Club3D sitt fra mpx, og åpne de fire siste pielines. Da har du suveren ytelse! ;)

Neimen 20 % hvor da... Skal ha eksempel

Bare å se benchmarks f.eks.

9800XT scorer rett over 6000 i et godt system, 6800LE klarer mellom 7 og 8000...

Sier seg seg at det faktisk er bedre da?

Lenke til kommentar

prøver å konkludere litt her:

Hvis man kjøper et LE kan man være heldig å få clocket godt+låst opp fra 8 oppmot 16 pipelines.

 

kjøper man et rent 6800, så er det i bunn og grunn samme kortet, bare at det har noe høyrere klokkefrekvenst og 12 pipelines originalt og det er dermed er større sjangse for å få opplåst til 16 pipes.

 

Kunne dette stemme?

Lenke til kommentar
prøver å konkludere litt her:

Hvis man kjøper et LE kan man være heldig å få clocket godt+låst opp fra 8 oppmot 16 pipelines.

 

kjøper man et rent 6800, så er det i bunn og grunn samme kortet, bare at det har noe høyrere klokkefrekvenst og 12 pipelines originalt og det er dermed er større sjangse for å få opplåst til 16 pipes.

 

Kunne dette stemme?

Det stemmer rimelig godt det ja! ;)

Men ser ut til at enkelte har hatt større suksess med å låse opp 4 eller 8 pipelines på et 6800LE enn 4 på et vanlig 6800..

Lenke til kommentar

Jada mamma, har lest tråden ;)

 

vet at det ikke ligger så langt bak pga den høye klokken 500/og noe

men den klarer ikke å konkurrere med et softmoddet LE eller NU det var det jeg ville fram til... men er kjøperen villig til å softmodde?? (du mister garanti) men hvis du ikke er villig, gå for 6600GT!

Lenke til kommentar
Jada mamma, har lest tråden ;)

 

vet at det ikke ligger så langt bak pga den høye klokken 500/og noe

men den klarer ikke å konkurrere med et softmoddet LE eller NU det var det jeg ville fram til... men er kjøperen villig til å softmodde?? (du mister garanti) men hvis du ikke er villig, gå for 6600GT!

Det med garantien er da bare vås. Skulle kortet bli ødelagt så sender man det tilbake å sier at det slutta å fungere. Man gjør jo ingenting fysisk med kortet og de kan ikke sjekke at det er gjort noe.

 

Til moralens voktere, jeg sender tilbake mitt 6800le fordi det ikke lot seg åpne. Det var eneste grunn for at jeg kjøpte kortet. Men jeg blir å kjøpe meg et dyrere kort. Tar ikke sjansen på enda et kort som ikke lar seg modde. Half life 2 kommer om noen få dager og da må jeg ha noe som kan kjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...