Upsaker Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Hei! Har 2 80gb ide harddisker som jeg vil koble sammen. Jeg har prøvd, men får det ikke til.. må man ha jumpere? finner ingen i farta Åssen skal jeg gjøre det? Takk for alle svar /Jørgen
Upsaker Skrevet 13. november 2004 Forfatter Skrevet 13. november 2004 hehe, mente å bruke 2 harddisker på pcen
DarkSlayer Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 hehehe hva slags disker er det du har? sånn nøyaktig? s-ata?
tempezzzt Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Du har som regel 2 ide kontrollere.. hver av disse kan det tilkobles to ide- enheter. (Harddisk, cd, dvd etc..) Totalt 4 ide enheter, og i tillegg RAID.. hvis du har kontroller til det. Dvs at hvis du skal ha to harddisker må en av de stå som master, mens den andre som slave.. vha jumpere. Jumperne finner du fysisk på harddisken, og plasseringen hvor ma (master) sl (slave) og cs (cable select er ofte i nærheten eller påklistret disken. Evt begge som cs (cable select).. noe ikke jeg har helt sansen for. En ide- kabel kan derfor ha to ide enheter, men ikke alle kablene har to tilkoblinger. (Også viktig at de settes rett vei.. nyere kabler har styrespor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå