Gå til innhold

Pc-en restarter av seg selv, ikke sasser/blaster


Loeb

Anbefalte innlegg

Pc-en har i det siste restartet seg slev mange ganger. Har lest på mange forum om mange som har hatt det samme problemet men får ikke fikset det.

 

Jeg har kjørt sasser/blaster scan, og det bli ikke funnet noe.

Det er ikke temp som er for høy

 

Etter at pc-en har restarta får jeg opp disse feilmld i windows

1.JPG

2.JPG

3.JPG

 

Noen som har noen tips?

Skal snart kjøpe meg en harddisk til, hvis jeg da legger de filene jeg vil ta vare på på den nye disken. Reformaterer den gamle og innstallerer XP på nytt på den gamle harddisken, regner jeg med at problemet løses, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å gå til Kontrollpanel ->System ->Avansert ->Oppstart og gjenoppretting/innstillinger. Også ta bort merket for "Start på nytt automatsisk"? det er innstillingen som restarter maskinen ved systemfeil. det er ikke lett å si om en reinstallering av Windows vil løse dette problemet, men det er jo en 50 % sjanse for at den vil gjøre det. Da regner jeg at mulighetene for at feilen er software -eller hardware-relatert for like store...

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
Har allerede skrudd av automatisk restart. Den neste gangen windows prøvde å restarte fikk jeg opp blåskjerm med en lang feilmelding. Jeg skrev ned denne, men jeg ble ikke så mye smartere av å lese den.

hvis vi snakker om samme blåeskjermen så kommer den fordi du har gjort noe "ulovlig" i følge windows...

Hadde samme problemet med tastaturet mitt, og da fikk jeg beskjed av M$ at Xp ikke godtok det tastaturet gjordet av og til. Skulle være en innebygd forsvarsmekanisme...

Lenke til kommentar
Det står et nummer på feilmeldinga et sted i den blåskjermen (eks. 0x1234567 elns) prøv å søk på denne på Technet, mulig du finner no løsning eller i hvertfall blir litt klokere på hva det skyldes da.

Ja fikk opp noen tallkoder i feilmeldingen

Her er deler av feilmeldingen

 

Technical information:

***STOP: 0x000000D1 (0x00000009, 0x00000002, 0x0000000, 0x00000009)

Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete
Contact your systemadministrator or
technical support group for futher assistance.

 

Tydligvis noe med rammet å gjøre, kan ikke skjønne at det er for lite ram. Har 512MB, har aldri vært noen problemer tidligere :hmm:

 

EDIT: Har funnet ut litt nå etter å ha googla litt

 

0x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(Click to consult the online Win XP Resource Kit article.)

The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile. http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Endret av Loeb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...