Gå til innhold

_NEC DVD_RW ND-1300A, problemer med Nero (?)


Royern

Anbefalte innlegg

Jeg har en _NEC DVD_RW ND-1300A som har fungert bra inntil jeg installerte Nero 6.0.

 

Bakgrunnen er at jeg tidligere hadde Nec og brukte Roxio som brennerprogram (som fremdeles er der). Jeg kjøpte meg en ekstern DVD brenner Phillips JR4DVDRW - Jack Rabbit 4. Og med den fulgte Nero.

 

Etter installasjon sluttet Nec å fungere som DVD-brenner. For meg så virker det som om PC'n har omgjort dette til en CD-brenner (for det fungerer det som), men i enhetsbehandlingen fremstår den med korrekt betegnelse. Alle brennerprogram ber med inidlertid om å legge inn et nytt medium når jeg skal brenne en DVD.

 

Jeg har forsøkt å lete på nettet, og funnet ut at det er et problem med Nec 1300A og nero, men ikke funnet så gode svar som kan løse mitt problem.

 

Jeg har oppgradert til SP2

Jeg har installert siste firmvare 1.0B

 

Har også kjørt DVD Identifier, og får følgende svar:

[17:35:19] DVD Identifier V3.5

[17:35:19] Initializing ASPI/SPTI Drive Interface

[17:35:19] SPTI Drive Interface Successfully Initialized

[17:35:19] 1 Supported Drive Found (Out Of 6 Available Drives)

[17:35:19] Manufacturer Database [11-NOV-04@247$67] Loaded From File : (@247$67) Entries Found

[17:35:19] Internet Version Check Postponed Since Last Check Happened Less Than 1 Hour Ago

[17:35:26] Unable To Initialize Disc : Not ready - Medium not present [02/3A/00]

 

(Da ligger det naturligvis en blank DVD i skuffen)

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg burde kanskje skrevet at jeg har avinstallert Nero - i et foesøk for å se om det løste problemet, så det kan jeg ikke sjekke. Men skal installere det igjen, forsi nå har jeg samme problemet med Phillips-DVD'n også (det hadde jeg ikke med Nero- som jo fulgte med Philips)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...