Ole O Skrevet 26. mai 2002 Skrevet 26. mai 2002 Når man innstalerer win2k får man automatisk merket av alle disse tre tjenestene i netverk. -Klient for Microsoft netverk. -Delinga v filer på ...... -Internett protokoll (TCP/IP) Men jeg valgte å bare krysse av for internett protocol under innstalleringen. Jeg bruker et kabelmodem for tilkobling til internett og 1 maskin. (ingen netverk) Da indikerte Zonealarm veldig få ALERT, av og til ingen. Men da jeg krysset av for : -Klient for microsoft netverk. begynnte ALET'ene å komme. Og de fortsatte å komme hypping selv om jeg fjernet haken ved -Klient for..... Noe som tyder på at det er den tjenesten som skaper mange ALERT. Er det mulig at win2k ikke klarer å fjerne -Klient for... selv om man fjerner haken ved den. P.S. Har fått 32 alert mens jeg skrev dette.
Ole O Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Skrevet 26. mai 2002 En ting til. Når du aktiverer -Klien for micro..... får du full utbytte av IPConfig.exe For hvis du bruker ipconfig /release etterfulgt av ipconfig /renew får du en helt NY IP adresse. Mens hvis du ikke har krysset av for -Klien for... får du ikke en NY ip, men den samme gamle. Men det rare er at hvis du først krysser av for -Klient for ... og så fjerner den igjen beholder du fullt utbytte av ipconfig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå