Gå til innhold

Intrikat problem =]


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Mitt intrikate problem er som følger:

 

På monitoren min kan jeg se mine divx-filmer (bruker nyeste divx player alpha).

 

Jeg vil se disse filmene på TVen min (dama si egentlig, men ikke relevant ;]), bruker TV-tool til å overføre skjermbildet til TVen.

 

Problemet er at etter noen sekunder med blå tv-skjerm, får jeg melding om "for lite virituellt minne".

 

Fra Performance options på System properties ser det ut til at jeg kan forandre virituellt minne. Jeg har nå 600 initial og 850 max. (har 256mb RAM om det har noe å si...).

 

Setter stor pris på om noen vet hva jeg kan gjøre for å kunne se DivXene på TVen!

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mye ledig diskplass så kan du prøve å sette innstillingene for virtuelt minne høyt.

 

Jeg har problemer med at Nero tar mye virtuelt minne når jeg skal avslutte windows, og løste dette med å sette "initial size" til 600Mb og "maximum size" til 1000Mb.

 

EDIT: Jeg leste innlegget litt mere nøye og kan se at du allerede har prøvd dette.

 

Har du prøvd å installere windows pånytt?

 

 

 

[ endret av John_^ den 2002-05-26 23:15 ]

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Ser at jeg har havnet i et problem som ikke ser ut til å ha noen "fasit-løsning" ;[

 

Har prøvd å stille virituellt minne men uten hell ja... (har riktignok ikke mye plass på HD, men skulle være rikelig anyways..)

 

Liker ikke tanken på å installere Windows på nytt (har en del musikk og progs som jeg ikke har på CD), men må kanskje likevel!

Lenke til kommentar

til alle som formaterer jevnlig.. eller bør.. lag flere partisjoner så dere ikke mister "alt" ved en reinst. jeg har det slik å da er det ikke verdens undergang med en reinstallasjon. mange fnøser sikkert fordi jeg nevner dette, men det er ikke alle som har flere partisjoner/disker.

Lenke til kommentar

Quote:


kjerts skrev (2002-05-27 14:48):

hvordan kan han vite det da..? mulig det er det, men er DU sikker? det kan være skjermkort, ja. men det er jo en fin "vet ikke" kategori, dette da!


Siden du personen som har problemer med å se film på skjermen, slik jeg ser det, så ville det være sannsynlig å poste den der.

Men hvis du er sikker på at det er noe annet så kan det godt hende, men slik jeg ser posten og slik den er formulert så syns jeg den skal ligge under skjermkort-kategorien.

Lenke til kommentar

Skal laste ned drivere senere og se om det var det (har ikke tid nå...)

 

Ang. Plassering av post: Jeg hadde ingen anelse om hva som var problemet, annet enn at jeg fikk beskjed om for lite virtuellt minne. Naturlig hadde det jo vert å plassere posten under Skjermkort, da jeg ikke får se bilde, men jeg tviler (er iallfall slettes ikke sikker) på at skjermkortet er problemet. Ser jo ut til at virituellt minne er prob...

 

Anyways takk for all hjelp så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...