Gå til innhold

Nytt speilrefleks kamera, forslag?


Anbefalte innlegg

Har fundert å kjøpe meg nytt digital kamera..

Jeg har mest lyst på speilrefleks kamera.. og det er pga måten man tar bildene.. visst dere skjønner, lettere å håndetere for å få nøyaktig det bildet man vill ha.. og kan bruke den optiske søkeren skikkelig.. iallefall etter som jeg har forstått det så er den optiske helt korekt i forhold til hva slutt resultatet blir, i forhold til kompakt kamera der det er bildet på skjermen som blir rett.

 

Er ingen stor fotograf, men til tider finner jeg veldig flotte motiver å ta bilde av, og da som oftest på frihånd.. og da tror jeg speilrefleks blir best, har til nå hatt ett enkelt fujifilm A202.. og det stinker jo som kjent på mørke bilder.

 

Så, det jeg vill frem til, er om dere har forslag på kameraer i prisklassen 5-8000, så litt på Canon EOS 300D, som koster 6980 på itbuikken.no

men finnes det speilrefleks kameraer som er billigere enn dette? eller blir dette absolutt det laveste som man får?

 

Er bare hobbybruk det skal brukes til..

Håper dere skjønte noe av det jeg skrev her.. takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nikon D70 er et bedre kamera. Det koster en drøy tusenlapp mer men det synes jeg ikke du skal tenke på. Du skriver ikke noe om hva du tenker rundt objektiv. Du trenger jo minimum ett av dem også.. Kameraet selges som et kit med en 18-70 som kan være grei til å begynne med. Kit'et koster 11k. Og så trenger du en minnebrikke som du må regne en lapp til for.
Lenke til kommentar

Nå har jeg funne meg ett kamera jeg vill ha..

Fujifilm S5500, koster bare 3500 i Bladet Motor, med NAF rabatt..

Noen som har erfaring med dette? Fikk jo terningkast 5 på dinside.no Men virker jo vanvittig billig til å være ett slikt kamera.. er det virkelig ett speilfrefleks kamera?

 

Grunnen til at jeg ser etter speilfrefleks.. er hvordan man får tatt bildene, hvordan kameraet er å holde i, fokuseringen (man kan vel fokusere manuelt?)

Tenkte jeg skulle kjøpe dette kameraet, da det passer mine kritereier perfekt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...