Gå til innhold

Hjelp, før jeg sender pc på service!


jarlems

Anbefalte innlegg

Hei alle genier.

Har drevet med pc i 4 uker uten at den enda er oppe. Har kjøpt pc fra komplett,

Epox 4pda+ hovedkort, 420w strøm 1024 Mb Ram, 256 Pov Gt kort.

 

Alt er installert og virker ok, men etter et par minutter henger systemet seg, og må starte på nytt. Tror jeg hittil har gjort alt, men fortsatt ingen løsning.

Har sendt inn skjermkort på test, fikk det idag og alt ok. Byttet Ram, alt ok.

Prøvd alt som er av drivere, også BetaVersjoner. Prøvd å økt 0,10 på Volt i bios uten å hjelpe.. Har installert Xp to ganger, med oppgraderinger. Satt dirkete strømforsyning inn til skjermkort.

 

Det som står igjen er å teste hovedkort og strøm. Har også testet maskinen med et skjermkort med 64 Mb. Funket, men denne hadde ikke eksterm strømtilkobling..

 

Har noen opplevd dette, bios er også oppdatert på hovedkort.

Er det noen som kan hjelpe, må f.eks noe oppgraderes på operativ systemet.

 

Ps DirectX 9,0 er installert...

 

Takknemelig for all hjelp..

Hilsen dritt lei denne gammle maskinen jeg sitter med....!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem. Eneste likheten vi har av hv er pov 256.

Fikk tips om bios problem på gpu min er 5.40.02.10.14 skrev dette inn på google og det viste seg at det er ikke få som har problemer med dette.

 

Har ikke problemer med å kjøre doom,farcrymen cs/cz der er det verre (hørt om ander spill åsså), kan plutselig låse seg. Får ikke noen feil meldinger pga at jeg må resette pcen.

 

Det er vist snakk om for agresive instillinger i bios sies det, jeg for min del ekke noe klepper i bios.

 

Det anbefales IKKE å flashe da kortet kan bli ødelagt. lever det heller inn til forhandler det skal jeg gjøre.

 

Slimjim

Lenke til kommentar
Takk for svar, litt dum jeg, men hvordan finner jeg ut bios på GPU, og har akkurat satt ned hastigheten på Cpu og da går pc..

 

Har ikke kommet så langt til spill da pc henger i Xp allerede...

 

Maggi

h-klikk på desktop/egenskaper/settings/avansert/velg fanen med geforce.../ Da vil det stå i det grønne store feltet.

 

Slimjim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...