Gå til innhold

Takk til B&H og UPS


Anbefalte innlegg

Tirsdag kveld (ikke to døgn siden) bestilte jeg et Canon EF 85mm f/1.8-objektiv fra B&H PhotoVideo i New York, USA. 40 timer senere ble det levert på døra i Sandnes. Sjekk reiseruta: New York, Philadelphia, Køln, Oslo, Sola, Sandnes. Det er service! Hvor lang tid hadde tatt fra Oslo? Forresten har de det ikke på sentrallageret til Canon i Norden. Dessuten sparte jeg 700 kroner i forhold til prisen hos FotoVideo.no. Dette objektivet blir forhåpentligvis et flott portrettobjektiv. Jeg gleder meg!

 

36216162.jpg

 

Tor

 

www.pbase.com/toreide

Endret av eitp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sweeet :)

 

folkens: vær obs på at hvis man handler MYE , dvs for over 20.000 eller.no sånn. så vil nok speditøren kreve at du betaler momsen før den blir utlevert. Dette kan medføre til at man må vente et døgn ekstra eller noe slikt. I mitt tilfelle da jeg bestilte hos B&H tok vel selve transporten drøye to dager, men en ekstra dag på Gardermoen pga at jeg bestilte for ca 40.000 :)

 

Godt mulig en del har begynt med å kunne kreve inn momsen direkte ved å ta med seg betalings utstyr når en utleverer varene.. for ca et år siden gjorde FedEx ikke dette.

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Hei

 

Ja, objektivet virker veldig bra. Jeg har lest masse tester, og stod til slutt mellom dette og 135 f/2.0 L. Selv om dette sikkert er et enda bedre objektiv, er den brennvidden ikke formålstjenelig til mitt bruk når en tar cropfaktoren med i beregningen.

 

Jeg anbefaler denne artikkelen:

http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/85mm/index.htm

 

Et utdrag:

 

Canon EF 85mm f/1.8

Strengths: Overall, this is an incredibly sharp and contrasty lens with superior autofocus function in either single focus acquisition or tracking focus mode. Out of focus blur at f/2 (bokeh) is very pleasing for an 85mm lens. It is a very light and compact lens that provides high performance at a relatively inexpensive cost.

Weaknesses/Challenges: None within the aperture limits of the lens.

 

Når det gjelder moms, har jeg aldri måttet betale for dette før jeg har fått varene når jeg har brukt UPS. Men det står på pakken at den ikke må åpnes før innholdet er fortollet - 10 dager. He-he.

 

Tor

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samme gode erfaring med firmaet, som jeg forøvrig har hatt med alle firmaer i USA. Rask levering på døra. I Norge skal man nesten være glad man får lov å komme inn i en butikk for å kjøpe noe. Stikkordet er service eller mangel på dette. Og ikke minst kompetanse. Hvem i Norge takker deg for en handel?

 

esbe

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...