Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 (endret) ok, takker for forklaringen, skjønner at det er mye mer praktisk å ha faste variabler til alle brukerne..da slipper jeg å bruke mod rewrite for å fikse opp i adresselinjen også.. nå er koden slik; login.php if ($row['passord'] == $pass and $row['uid'] == "") { $_SESSION["bruker"]= true; header("Location: minside.php"); minside.php if ($_SESSION["bruker"] == true){ echo"Du er logget inn!"; } Endret 24. november 2004 av Tha_Zaynt
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 merk at == true er overflødig. hvis det som er i $_SESSION['breuker'] er sant så vil if() slå til likevel
Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 jeg har bare ett spm til; Hva skal jeg bruke som utgangspunkt når jeg skal hente ut infoen til hver enkelt bruker fra mysql-databasen i minside.php, hvis jeg ikke har brukernavn å ta utgangspunkt i lenger?
Id4ever Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) jeg har bare ett spm til; Hva skal jeg bruke som utgangspunkt når jeg skal hente ut infoen til hver enkelt bruker fra mysql-databasen i minside.php, hvis jeg ikke har brukernavn å ta utgangspunkt i lenger? Nå er det år og dag siden jeg skrev et innloggingsskript i PHP, men kan du ikke bare bruke: $_SESSION["bruker"]= $brukernavn; istedenfor $_SESSION["bruker"]= true; ? På den måten kan du jo bare slå opp på $brukernavn i databasen for å finne nødvending info. Endret 24. november 2004 av Id4ever
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 som ID4ever sier - hvorfor ikke bruke $username i stedet for true i $_SESSION['brukernavn']? if($_SESSION['brukernanv']) vil gi true for alle rimelige verdier av brukernavn (unnatatt 0)
Tha_Zaynt Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 hvordan henter jeg frem verdien i sessionen og plasserer den i en variabel da?
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 $din_variabel = $_SESSION['brukernavn']; # slik for eksempel?
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 hjelper det hvis jeg sier at $_SESSION er en array?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå