sammy70 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Har kjøpt denne trådløse pakken. Hastighet skal være 54 Mbps, men får bare max 1 Mbps. Hastighet varierer veldig, og er ustabil. Varierer mellom 200kb - 1Mbps. I mitt gamle nettverk med kabler oppnådde jeg ca 10 % av teoretisk hastighet, og lå da stabilt på ca 10Mbps. Hadde da regnet med ca 10 % på det nye trådløse også, men det er mye tregere. Noen som vet hva som kan være galt?
GA75 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Det er veldig mye som kan påvirke hvor stor hastighet du ender opp med i et trådløst nettverk. Avstand mellom AP og datamaskin, hva som er i mellom av fysiske hindringer, hva slags maskin du har, hvordan antennen er posisjonert... Du vil forøvrig aldri oppleve å ha båndbredde tilsvarende teoretisk maksimum i et trådløst nettverk av den enkle grunn at pakketapet er relativt høyt straks du har en avstand til AP som gjør trådløst til det praktiske alternativ over kabel. Ellers er det også endel muligheter for å få nedsatt hastighet ved at båndbredde spises av virus, spyware, etc. Hadde hjulpet endel om du var litt mer detaljert ift hva du har av utstyr og hvordan du har målt hastigheten.
sammy70 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Er klar over at jeg ikke vil få teoretisk max hastighet, men rundt 10% er vel ikke for mye å forlange synes jeg.. Det jeg får er ca 1-2% Når det gjelder avstand til AP, snakker vi om 3-4 meter med fri sikt fra AP til to av maskinene og rundt 5 meter til den siste som står i etasjen over i et trehus. Har 2 stasjonære og en laptop. Hastighet er målt med DU Meter og er den samme mellom alle maskinene. Virus har jeg ikke hatt på flere år og scanner jevnlig etter spyware/adaware..
sammy70 Skrevet 10. november 2004 Forfatter Skrevet 10. november 2004 Ingen som vet?? Ok, kanskje noen kan poste hvilken fart dere har i deres trådløse nettverk?
Feyd Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Hei Jeg har Netgear Ruter og Netgear PCI kort i en stue PC (54Mbps). Husker i modell nr osv. Men ytelsen kan jeg måle :-) Max hastiget FTP download = 18Mbps Stabilt mest rundt 16Mbps Avstanden er ca 1,5 meter gjennom betong vegg. Denne "testen" ble gjennomført med ftp serveren på Xbox som er koblet opp mot stue PC (TP kabel). Fant ut under oppsett av det tråløse nettverket at retningen antennene peker Var avgjørenede (pek dem mot hverandre). Feyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå