Gå til innhold

Sound Blaster Audigy 4 Pro lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

titter litt jeg også.

Bruker i dag Echo Mia MIDI kort, sammenligner dette med audigy 2zs kortet og så langt jeg skjønner på de tekniske dataene er faktisk audigyen bedre.

 

Har prøvd og lage musikk med SB kort og det går det.

Fårstår egentlig ikke helt hva folk hater Sb sånn for.

Altså de mangler jo mange inn/ut osv men de er da ikke så dårlige.

Dagene med SB16 ol er over, og til og med SB har gått videre i utviklingen.

Har hørt på et Audigy2 zs kort og det er fin og ren lyd i dette.

 

min mening bare.

 

ps: jeg kunne faktisk tenkt med og kjøre reason ol igjenom et audigy kort en gang, bare for og se (;les høre) om jeg fant noen forskjeller i ytelse fra echo korrtet mitt.

 

pps finnes det foresten noen gode alternativer vistman er ute etter sourond lydkort som ikke er SB? De fleste pro kort jeg har sett er bare sterio kort med mange inn/ut.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare at jeg ser tegn til at creative har for lite konkurranse.

 

Mulig SG16 kortene var mindre feil med fordi de rett og slett er mindre avanserte. Jeg liker ikke at man skal selge noe som ikke fungerer å bare sende tusenvis av patcher senere. Virker som det har blitt greit å gjøre dette, og godtar man det blir det bare værre.

 

Forøvrig er jeg enig i at Audiogy 2 har veldig gode spesifikasjoner, og gir bra lyd, men jeg liker ikke at man ikke kan laste ned programvaren og driverne fra deres sider som de er på CD'ene som følger med lydkortet. Jeg liker rett og slett ikke webinstallere. Ikke alltid man har nett tilgjengelig på alle maskiner.

Lenke til kommentar

Synes at når de t.o.m hopper fra audigy2 og rett til 4 så burde spesifikasjonene vært mye bedere, synes det blir feil f.eks å skryte av EAX 4 da audigy2 zs støtter dette allerede. Synes de også burde hatt SPDIF og optisk utgang, tror det kommer til å bli Crative sin undergang, da fler og fler er ute etter kort som har dette, og det finnes det jo

 

Nei crative følger ikke helt med på hva oss brukere er ute etter virker det som :thumbdown:

 

Edit: kanskje ting hadde vært anderledes om soundstorm 2 kom på nforce 4 hovedkortene, rart at ikke crative åpnet øynene sine litt mer, da de så hva soundstorm 1 kunne tilby. Å spille FarCry i ekte dolby 5.1 er jo litt ok

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Synes de også burde hatt SPDIF og optisk utgang, tror det kommer til å bli Crative sin undergang, da fler og fler er ute etter kort som har dette, og det finnes det jo

 

øøøøøø dette har da Sb kort hatt lenge, ihvertfall pro utgaver platinum osv.

Jeg har hatt SB kort for lenge siden med både SPDIF coaxial og optisk inn/ut, og det virket det ja.

Lenke til kommentar
Synes de også burde hatt SPDIF og optisk utgang, tror det kommer til å bli Crative sin undergang, da fler og fler er ute etter kort som har dette, og det finnes det jo

 

øøøøøø dette har da Sb kort hatt lenge, ihvertfall pro utgaver platinum osv.

Jeg har hatt SB kort for lenge siden med både SPDIF coaxial og optisk inn/ut, og det virket det ja.

Ja, men du må legge ut så mye for platinum utgavene. Optisk SPdif har begge de innebygde AC97 lydkretsene på begge maskinene her. Da burde også creative klare å inkludere noe sånt på alle sine kort om de hadde ønsket det.

Lenke til kommentar
Jo jo men jeg forstod kommentaren som at han mente at INGEN Sb kort hadde SPDIF, derfor svaret mitt. Dersuten så har alle audigy2 kort jeg har sett optisk ut.

Denne er av samme typen man eks finner på minidisk spillere, men de mangler ut da.

Jeg mente at de ikke har det på selve kortet ;) at du må ha de ekstra dyre ugavene med f.eks live drive og slikt ;)

 

Selv hadde jeg 5.1 platinum en gang og ja det funket jo fint å bruke optisk eller spdif igjennom den, men nå finnes det jo lydkort som har disse utgangene på selve lydkortet til billigere penge + at den brede kabelen som kobler dette sammen da. Akkurat som man ikke hadde nok brede og store kabler i kabinettet fra før av

 

Jaja uansett så synes jeg ikke utifra det som står om kortet gjør det verdig til og hoppe fra en 2'er til en 4'er, det får det jo nesten til å høre ut som en EKSTREM oppgradering og da synes jeg de i det minste kunne hatt enten spdif eller optisk utgang på selve kortet i det minste

Lenke til kommentar
Jeg mente at de ikke har det på selve kortet ;) at du må ha de ekstra dyre ugavene med f.eks live drive og slikt ;)

 

oki da var det jeg som missforstod :blush:

Personelig liker jeg bedre og ha ting i en boks på bordet en og måtte rote bak pc`n hele tiden, der er det utilgjengelig nok som det er heheh.

 

Hvor ble det av audigy 3 foresten??

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...