Gå til innhold

Abit AN7 Vil ikke boote (POST code 9.0)


Duddelmus

Anbefalte innlegg

Jeg har et STORT problem. Jeg har nettopp kjøpt meg et nytt HK, et Abit AN7. Jeg satte inn hk i kabinettet, og koblet inn alle enheter osv. Så startet jeg opp maskinen. Alle vifter startet, og systemet så ut til å starte. Men jeg fikk ingen signaler til skjermen, fikk post code 9.0, og alle tastaturleds (num lock, caps lock, scroll lock) blinker samtidig, kontinuerlig. Og der stopper det... Bortsett fra blinkingen da... Jeg har prøvd alt jeg kan komme på... clear CMOS, rense CPU og vifte, prøvd andre CPUer, prøvd andre skjermkort, prøvd CPUen på annen maskin, og surfet nettet rundt etter svar. Noen som har noen løsninger til meg? Jeg så at det var en til her med samme problemet, som han hadde fått fikset, men jeg har ikke fått noe svar fra han... er desperat her! Alle tips tas i mot med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å flytte på ram brikkene, og/eller prøvd andre ram brikker. Har du koblet til strømkontakten til skjermkortet?? Fint om du ramser opp nøyaktig hva du har av hardware (alt fra PSU til disker osv, jo mere jo bedre). Litt lettere å hjelpe når man har full oversikt

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Jeg har:

- chieftech dragon kabinettet med medfølgende PSU på 350(?)W

- Abit AN7 HK

- Athlon XP 1900+

- GeForce FX 5700

Gidder ikke ramse opp alle diskene jeg har, siden det ikke gjør noen forskjell på bootinga om jeg har diskene koblet til eller ikke...

 

Flere tips?

Endret av [VK]Boogieman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...