Gå til innhold

Hjelp vi er usa på mini fn


Anbefalte innlegg

Hjelp , nå har det seg sånn at jeg og 3 andre i klassen min ble tatt ut il Mini fn som er en form for rollespill her i Rogaland hvor vi rett og slett leker fn's menneskerettighets konvensjon. Vanligvis er det kun vk2 elever allmenn så får deltar men de slipper alltid til noen få vk1 klasser hvorav vår er en av dem.Her er vi altså blitt valgt til å representere USA , hvor vi skal finne ut hvilke resolusjoner USA har og hvilke holdninger de har. Mini fn er akkurat som fn , stille i dress , diskutere både uformellt og formellt , replikker , innlegg osv.

Nå har vi altså 2 punkter vi skal diskutere det mest breie er

 

"Retten til utvikling" <- Jeg ville gjerne hatt noen SERIØSE(ikke noe sånn USA driter i alt og alle forslag) til hva USA mener om denne saken offisielt. Vi vet alle at Usa stemmer imot de fleste forslag i menneskerettighets konvensjonen som førte til utstemmelse i 2001 var det vell men nå er dem altså stemt in igjen. kort og greit hva mener usa om Retten til utvikling:

 

Retten til utvikling har altså noe kalt tusenårsmålene som gir en viss oppfattning av hva retten til utvikling er for noeog det er følgende:

1. Utrydde ekstrem fattigdom og sult

2. sikre grunnskole utdannig for alle barn

3. fremme likestilling og styrke kvinners stilling

4.redusere barne dødeligheten

5.forbedre helsen til gravide og fødende kvinner

6.Bekjempe HIV/aids malaria og andre sykdommer

7. Sikre en miljømessig bærekrafit utvikling

8. Bygge et globalt partnerskap for utvikling

post-57-1099928485_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...