Gå til innhold

skjermkort er for varmt


vegilus

Anbefalte innlegg

Ville anbefalt å skru det opp og prøve, for hvis ikke du gjør dette straks er det større sjanse for at skjermkortet kvelder av varme enn det er sjanse for at du herper det i rengjøringsprossessen... ;)

men hvordan skrur jeg opp skjermkortet slik jeg kan dra det ut og holde det i hånda? jeg må vite presist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville anbefalt å skru det opp og prøve, for hvis ikke du gjør dette straks er det større sjanse for at skjermkortet kvelder av varme enn det er sjanse for at du herper det i rengjøringsprossessen...  ;)

men hvordan skrur jeg opp skjermkortet slik jeg kan dra det ut og holde det i hånda? jeg må vite presist

dra vekk den lille hvite "duppeditten" under skjermkortet, mot hd'ene osv, deretter dra kortet opp av agpslotten. Når du har det oppe.. såå.. ja.. hvilket skjermkort har du ?

Lenke til kommentar
Ville anbefalt å skru det opp og prøve, for hvis ikke du gjør dette straks er det større sjanse for at skjermkortet kvelder av varme enn det er sjanse for at du herper det i rengjøringsprossessen...  ;)

men hvordan skrur jeg opp skjermkortet slik jeg kan dra det ut og holde det i hånda? jeg må vite presist

dra vekk den lille hvite "duppeditten" under skjermkortet, mot hd'ene osv, deretter dra kortet opp av agpslotten. Når du har det oppe.. såå.. ja.. hvilket skjermkort har du ?

geforce fx 5700 256mb

Lenke til kommentar
ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ?

nei :p jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe

jaja.. grå da.. husker bare 5500 hadde rød.. :p

 

ihvertfall.. først ( ta den utendørs eller no, du vil ikke at disse hybelkaninene skal spre seg rundt i huset ditt.. :p ), så blåser du alt du kan i mellom ribbene.. etterpå gå over med en støvklut på vifte, ta blad for blad, prøv å kom innunder viftebladene osv. ( prøv å hold den kluten borte fra selve kortet, da den er en fin bærer av statisk elektrisitet )

Lenke til kommentar
ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ?

nei :p jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe

jaja.. grå da.. husker bare 5500 hadde rød.. :p

 

ihvertfall.. først ( ta den utendørs eller no, du vil ikke at disse hybelkaninene skal spre seg rundt i huset ditt.. :p ), så blåser du alt du kan i mellom ribbene.. etterpå gå over med en støvklut på vifte, ta blad for blad, prøv å kom innunder viftebladene osv. ( prøv å hold den kluten borte fra selve kortet, da den er en fin bærer av statisk elektrisitet )

hehe "hybelkaniner" :) jeje ok jeg tester , men den hvite greia under skjermkortet, skal den "dras" utover??? hmmmmm :D

Lenke til kommentar
ahh du har den "store" røde kjøleribba med vifte i midten, omgitt av kjøleribber ?

nei :p jeg har ei vifte inne i ei grå ribbe

jaja.. grå da.. husker bare 5500 hadde rød.. :p

 

ihvertfall.. først ( ta den utendørs eller no, du vil ikke at disse hybelkaninene skal spre seg rundt i huset ditt.. :p ), så blåser du alt du kan i mellom ribbene.. etterpå gå over med en støvklut på vifte, ta blad for blad, prøv å kom innunder viftebladene osv. ( prøv å hold den kluten borte fra selve kortet, da den er en fin bærer av statisk elektrisitet )

hehe "hybelkaniner" :) jeje ok jeg tester , men den hvite greia under skjermkortet, skal den "dras" utover??? hmmmmm :D

den skal dras såvidt mot harddiskene dine ( den retningen liksom ). Ikke hardt, bare litt forsiktig, til du merker et lite "klikk".

Lenke til kommentar
Eller kjøp deg luft på boks! Sånn komprimert luft som kan blåse veldig hardt og rengjøre datakomponenter. Finnes sånne på Clas Ohlson og databutikker rundt om kring.

 

Kan godt være det er støv som er problemet ditt, så prøv å rengjør skikkelig! Men IKKE med en våt klut....

nei.. derfor jeg sa støvklut, da disse suger til seg støvet uten å være våte.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...