Bobby1 Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) Kva må eg gjøre for å få farger på tven? Har på PAL_B og enn Video Kabel EDIT: Skjermkort: ATI Radeon 9600 Series Endret 6. november 2004 av Bobby1
Denethor Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Søk rundt på forumet, maange poster om det :-) Og video kabel ? Er det super-video du meiner?
Bobby1 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 Sånn Kabel er det... Kva hetter denne kabelen? Noen som vett hvordan eg kan få farger? Vill sjå FILM
Denethor Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Composite kabel :-) Søk etter Composite tv elns på forumet
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Står innstillingene på pal? og andre innstillinger på skjermkortet skal være composite. Hvis ikke det fungerer, vet ikke jeg.
_Prime_ Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Du må sette tven til og motta s-video, så det er altså en innstillig på tven.
radivx Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Stinker PAL-NTSC... som bono_head sa... Om du har en litt eldre TV så er det viktig at du har PAL som TV standard i Skjermkortdriverne, dette har IKKE nVidia som default, vet ikke med ATI. Sjekk opp i det. Instilling på TVen? Om man har kompositt?
warillion Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Vis du bruker scart så må du ha en scart med inn signal og ikke ut. Vis du kobler RCA kabelen rett i TVen så må du gå inn i menyen og stille inn at du skal ha inn signal på den. Du har vel aktivert to skjermer/ cloning av to skjermer?
Bobby1 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 Hva slags TV har du? Merke på tven er Luxor, mer vett eg ikkje. Trur ikkje det virker så godt å sjå frå data til tv med det, lite funksoner osv...
opticus Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 du må sette på pal b og ikke den andre rare standarden den står på.. det er på pc'n du skifter dette..
Bobby1 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 du må sette på pal b og ikke den andre rare standarden den står på.. det er på pc'n du skifter dette.. Har det på PAL B, men enda svart kvitt. Bruker di nyeste ATI Driverene også osv...
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Hos meg var det slik at tv'en tok i mot video fra PC'en på to kanaler. På den ene kanalen (av1 muligens) ble det svart hvitt, mens på den andre kanalen rett under (av2 tror jeg) ble det farger. Har du bladd gjennom alle videokanaler på TV'en? Jeg har 9800pro og en ganske ny Phillips TV
Richie Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jeg hadde samme problemet en gang, men så fikk jeg tips om at jeg kunne prøve å sette ned oppløsninga og/eller frekvensen. Da funka det og blei farger gjen hos meg hvertfall. Husker ikke hvor langt ned jeg måtte sette, men det var kanskje så lavt som 640x480/60Hz eller 800x600/60Hz. Men dette var et gammalt skjermkort fra 2000 eller no
opticus Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 er jo som regel ikke noe poeng i prøve høy oppløsning på tv alikvell, for den er jo latterlig lav i forhold til en pc monitor, men det gjør jo ingenting, for filmer er jo ofte i ganske lav oppløsning de også . og det der med to kanaler, det stemmer det, hadde samme problemet en gang, at jeg drev å satte på feil kanal, en som var svart hvit og den andre med farger. De nye driverne til ati er litt merkelige, noen ganger jeg må reboot for at de skal funke på tv'n, blir bare flimring dersom jeg ikke rebooter.. men men.. sjekk på ati sine sider, de har litt tips der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå