Gå til innhold

10529 poeng i 3D Mark 2001 se...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette vet du sannsynligvis, men det skader ikke å skrive det :p

 

Ytelse i spill (og de fleste andre applikasjoner) holdes tilbake av flaskehalser i systemet. Hvis man f.eks. har et system med 6800 Ultra, P4 3.6 GHz og 256 MB RAM vil RAMen være flaskehalsen. I ditt tilfelle er det prosessoren som er flaskehalsen. Du vil få en drastisk ytelsesøkning ved å oppgradere til en nyere prosessor (og muligens en ekstra 512 MB brikke RAM).

 

Hvilke komponenter som er flaskehalser avhenger også av spillet som kjøres. Enkelte spill er mer avhengige av en kraftig CPU enn andre, og vise versa :p.

 

En optimal spillemaskin har altså velbalanserte komponenter slik at man får utnyttet systemet fullt ut når man spiller. Sjansen er stor for at skjermkortet ditt holdes tilbake av prosessoren ^^.

 

 

Det er forresten skøy å ha et system som fungerer skikkelig igjen, yay ^^!

Lenke til kommentar

Problem solved!

 

Med en liten oppgradering av driverne til skjermkortet økte scoren min plutselig til 15354 :D

 

Edit: Ser at du har litt peiling på halser [AvaLoN] så så da lurer jeg på om det er skjermkortet mitt som er flaskehalsen hos meg (Dette vet jeg egentlig svaret på men...)? Og hvis jeg skulle oppgradere ville et 6800 kort vert overkill i forhold til resten?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Problem solved!

 

Med en liten oppgradering av driverne til skjermkortet økte scoren min plutselig til 15354 :D

 

Edit: Ser at du har litt peiling på halser [AvaLoN] så så da lurer jeg på om det er skjermkortet mitt som er flaskehalsen hos meg (Dette vet jeg egentlig svaret på men...)? Og hvis jeg skulle oppgradere ville et 6800 kort vert overkill i forhold til resten?

Nei, men det holder med 6600 :thumbup:

Sorry at jeg svarer p[ dette, du spurte jo Avalon, men jeg bare m[tte ;)

Lenke til kommentar
Problem solved!

 

Med en liten oppgradering av driverne til skjermkortet økte scoren min plutselig til 15354 :D

 

Edit: Ser at du har litt peiling på halser [AvaLoN] så så da lurer jeg på om det er skjermkortet mitt som er flaskehalsen hos meg (Dette vet jeg egentlig svaret på men...)? Og hvis jeg skulle oppgradere ville et 6800 kort vert overkill i forhold til resten?

Må si meg enig meg stektfisk, det holder med 6600. Men du ville allikevel fått mer ut av et 6800, så det skader ikke å vurdere andre alternativer. Uansett er systemet ditt såpass up to date at et nytt skjermkort ikke er nødvendig enda. Hvis du skal oppgradere noe kan du vurdere å skaffe deg en ny PSU. 360W holder i de fleste tilfeller, men hvis du har planer om å skaffe deg flere harddisker, optiske enheter eller nytt skjermkort i fremtiden er det alltid lurt med kraftreserver :p.

Lenke til kommentar

Trykk "Ctrl + Alt + ~" for å få frem console. I console skriver du "com_showfps 1" hvis jeg husker riktig :p... (ehm... ~ er vel egentlig | på norske tastaturer, men det visste du nok :))

 

 

Edit: Oisann, jeg trekker tilbake det jeg sa om å mekke ny CPU. Har visst tatt utgangspunkt i feil specs trodde du hadde hardware lik arbror22's :blush:... Uansett, du har en diggbar PC slik det er nå, men en gang utpå nyåret vil det nok lønne seg å oppgradere til f.eks. et 6800 GT-kort, selv om det ikke er høyst nødvendig før om 4-5 månder

Endret av [AvaLoN]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...