Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst nettverk. internett faller ut

Anbefalte innlegg

Skrevet
har trådløst nettverk hjemme. noe ganger mister jeg internett forbindelsen. Den kommer tilbake etter noen sekunder men det er ganske dumt når jeg laster ned ting. er det noen som vet hvorfor?
(Signal styrken er bra) :hmm:
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problemet her.. Har en Dlink 624+ trådløs ruter og Intel 2200 kort i den bærbare.. Tror kanskje feilen skyldes at den får konflikter med andre trådløse nett.. Finnes nemlig tre nett "rundt" meg.. Men er ikke sikker... Var stabilt helt til de dukket opp ihvertfall.. Noen som har noen tips?

Skrevet

Har noen tips da:

1. Sjekk 192.168.2.1 og gå inn på routeren. Sjekk om det er mulig å update firmwaren. Du kan alt. resette hele greia, noe som er greit å gjøre en gang i blant, spesielt når du har formatert PCn din.

2. Sjekk SSID på routeren, denne er ofte WLAN, wireless eller hva som helst. Er den lik på din maskin? (Jeg vet jo ikke hvor "god" du er på PC, så må snakke litt newbie, no offence!) Ofte er du på internett selv om det er ulik ID, men da faller du også ofte ut. Disse SSID'ene må være like for å få stabil kontakt.

3. Har du to hold som kontrollerer det trådløse kortet ditt? Det fungerer slik at Win XP har innebygget kontroll over nettverkskortet, mens det ofte følger med en egen driver til dette. Har du installert begge kan det oppstå problemer. Jeg lar den medfølgende driveren oerstyre den fra XP, og nå fungerer nettverket veldig, veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...