Gå til innhold

Asus Radeon X800XT-PE varme problemer.

Saet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt her å spilte Doom 3, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke varmen på kortet og det var oppimot 70 grader....

Kortet er ikke klokket og er orginalt XT-PE.

Noen ideer hvordan jeg kan få ned denne varmen ?

Det er standard kjøler, jeg får heller ikke plass til VGA silenceren til Artic Cooling.

Har planlagt vannkjøling, men det blir senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kortet er laget av matriale som tåler varme langt over 70 gr, uten at jeg husker mer omkring dette.

Men du burde kanskje ordne deg litt bedre luftgjennomstrømning av kabinettet.

Skrevet
Satt her å spilte Doom 3, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke varmen på kortet og det var oppimot 70 grader....

Kortet er ikke klokket og er orginalt XT-PE.

Noen ideer hvordan jeg kan få ned denne varmen ?

Det er standard kjøler, jeg får heller ikke plass til VGA silenceren til Artic Cooling.

Har planlagt vannkjøling, men det blir senere.

har du tilstrekkelig luftsirkulasjon inne i kabinettet?

er det noen vifte i front eller i nærheten av VPU kjøleren som sørger for frisk luft til den?

Skrevet

Kjøp ett par ekstra kabinettvifter og fiks opp i kabelspagettien inne i kabinettet ditt (flytt kabler vekk fra steder som er viktig for gjennomstrømning av luft)

Skrevet
kjernen skal vistnok overleve 120 grader i en kortere periode, men jeg ville ikke testa :D

huff, nei... XT korta er vanskelige nokk å få tak i fra før til att man skal prøve om det tåler max temp... :(

Skrevet (endret)

Har Barebone, med mesh window.

Så egentlig har det bra med luft.

Endret av Saet
Skrevet (endret)
kjernen skal vistnok overleve 120 grader i en kortere periode, men jeg ville ikke testa  :D

Mitt FX5600 kort hadde denne temperaturen noen ganger før pc`en restartet seg...er ikke å anbefale for nå er det ødelagt :w00t:

Måtte sette inn mitt gamle TI4400 kort :hmm:

Endret av kåre klut
Skrevet
kjernen skal vistnok overleve 120 grader i en kortere periode, men jeg ville ikke testa  :D

Mitt FX5600 kort hadde denne temperaturen noen ganger før pc`en restartet seg...er ikke å anbefale for nå er det ødelagt :w00t:

Måtte sette inn mitt gamle TI4400 kort :hmm:

Geforce fx5600 har ingen verdens ting med ATI x800 å gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...