Gå til innhold

Erfaringer med Sennheiser RS110?[trådløst headset]


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg nytt headset. Jeg bladde litt rundt på hammar.no og fant dette:

http://hammar.no/handlesystem/visvarer.asp...dset&vis=gruppe

 

Det virket som et bra kjøp, og det koster 895,- på Komplett . Jeg trenger egentlig ikke et trådløst headsett, men det skader jo ikke :)

 

Er det noen her som har noe positivt eller negativt å si om dette headsettet? Jeg søkte litt på google, men der var det lite å finne :\

 

På forhånd takk!

 

edit: Jeg har forøvrig et Audigy I lydkort. Dette er myye bedre enn det som er innebygget på hovedkortet (mye støy fra det på hovedkortet).

Endret av kazaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må belage deg på at trådløst headset alltid ligger under i lydkvalitet enn headset (ikke trådløse) i samme prisklasse.. Og i tillegg må du regne med at andre freksvenser kan ødelegge lyden mer, samtidig er det noen ganger ustabilt og skurrete.. Så hvis du ikke er avhengig av trådløst så gå for headset med tråd . hehe :p Du får mer for penga.. :yes:

 

Hvor mye er du villig til å bruke på et headset?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg tenkte å bruke en 600kr ca...

 

 

Jeg så på en annen moddell av sennheiser; Sennheiser eH 2200

http://hammar.no/handlesystem/visvarer.asp...dset&vis=gruppe

 

Heller ikke mye å lese om denne rundt på nettet... , men den har tålige specs da, uten at jeg kan så mye om det da :p

 

Virkemåte: Dynamisk

Kobling mot øret: Omsluttende, lukket

Impedans: 64 ohm

Følsomhet: 106dB SPL/1mW

Vekt: 140 gram

Kabel: 3m av syrefritt kobber, utbyttbar

Kontakt: 3.5mm med 6.3mm adapter

Forvrengning: <0.3%

Frekvensområde: 12-22000 Hz

 

 

Denne veide betraktlig mindre enn det trådløse også. Uansett, blir det en super forbedring fra mitt Trust multi bass jalla headset!

 

Offtopic: Hvordan yter det X800SE kortet ditt Kurt? Har det samme chipset som de andre X800 kortene?

 

 

 

edit:

 

Det ble Sennheiser eH 2200. Jeg bestilte det headsettet sammen med noe annet gøy som jeg ikke har bruk for :w00t: : Mini RC turbo Kjøpte også ny trimm-motor til den, kosta 10kr (tilbud)

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

hehe :p ..

 

Jeg tenkte også på SHEH 2200 når jeg skulle bytte fra min koss r70b.. Jeg mener å ha hørt at den ikke fikk så veldig gode omtaler :dontgetit: .. Men men.. Den er sikkert ikke noe dårlig kjøp.. Kom med tilbakemelding når du får den da.. :thumbup: Man skal ikke alltid høre på omtaler og tester.. Det hender ofte at man er mer fornøyd enn det som var forventet.. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal gi tilbakemelding ja! (har ikke så mye erfaring med hifi og slikt, så det blir litt vanskelig å gi et rettferdig terningkast..)

 

edit: Jeg fant noen anmeldelser her: http://www.audioreview.com/pscHeadphones/H...rx.aspx#reviews

 

Litt svak bass visstnok... om den er god nok hører jeg når jeg får dem (og har spilt dem inn)

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...