MagE Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 hei, jeg får ikke noe kontakt med internett/nettverk etter jeg reinstalerte pc'n min.(jeg kjører Win XP sp2) nettverkortet lyser og windows sier jeg har kontakten i. men jeg får verken internett eller nettvek. før hadde jeg litt problermer med DNS'en men det fungerte som oftest, jeg har manuel IP adresse (den stemmer) håper dere kan hjelpe, blir lite nedlasting og forumsurfing slik som det er nå
aadnk Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Kan du poste resultatet av IPCONFIG? Dette gjøres i hvert fall ved å åpne CMD.exe via RUN og deretter skrive denne kommandoen, enten med omdirigering (ipconfig > C:\ipconfig.txt), eller kun direkte ved hjelp av blant annet høyreklikk -> Select All -> CTRL+C og endelig CTRL+V. Ping-kommandoen kan også være nyttig for å bekrefte at problemene ligger i manglende kontakt med internett og nettverk, hvor du utenlukkende kan forkaste muligheten om at problemet ligger i DNS. Skriv derfor følgende kommando: ping 216.239.37.99 Det hadde også vært nyttig å vite resultatet av denne kommandoen.
el_cash Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 det ville vært moro å vite hva slags nettverk du har; router/switch/modem etc, og også hvilken nettleverandør du har.
MagE Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 glemte ut at HKet har 2 nettverkkort så jeg instalerte driverene til det andre nettvekkortet, siden jeg skriver dette innleget fram PC'n som hadde problemer sier det seg vel selv at alt fungerer bra nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå