Gå til innhold

Overklokking av Dorthan 2.0GHz


Anbefalte innlegg

Dette er oppsettet jeg har brukt til testing

 

AOpen i855 GMEm-LFS (S-479)

Geil 256MB PC3200 CL.2 -3 -3 -5

Intel Dothan [email protected] Def.volt. Var ikke mulighet for øking på hovedkortet

AOpen 6800GT@425/1100

 

Fikk dette hovedkortet tilsendt som sample. Er ikke i salg i Europa enda. Jeg bare krysser fingrene å håper på at de kommer ihvertfall. For de som ikke er helt oppdatert, så støtter dette hovedkortet Pentium M. (slike CPU'er vi har i bærbare) Når man kobler disse CPU'ene på skikkelige hovedkort å klokker de litt, så yter veldig bra. Noe resultatene under viser.

 

Super PI : 35 sek

CPUMark99 : 286 poeng

3DMark2001 : 26019 poeng

3DMark2003 : 13283 poeng

3DMark2005 : 5416 poeng

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er oppsettet jeg har brukt til testing

 

AOpen i855 GMEm-LFS (S-479)

Geil 256MB PC3200 CL.2 -3 -3 -5

Intel Dothan [email protected] Def.volt. Var ikke mulighet for øking på hovedkortet

AOpen 6800GT@425/1100

 

Fikk dette hovedkortet tilsendt som sample. Er ikke i salg i Europa enda. Jeg bare krysser fingrene å håper på at de kommer ihvertfall. For de som ikke er helt oppdatert, så støtter dette hovedkortet Pentium M. (slike CPU'er vi har i bærbare) Når man kobler disse CPU'ene på skikkelige hovedkort å klokker de litt, så yter veldig bra. Noe resultatene under viser.

 

Super PI       :      35 sek

CPUMark99   :    286 poeng

3DMark2001 : 26019 poeng

3DMark2003 : 13283 poeng

3DMark2005 :   5416 poeng

Jeg syns det var et dårlig super pi resultat faktiskt, har sett ganske mange andre overklokka Dothan'er på andre nettsteder (xtremesystems).

 

Mange av dem kommer jo ned mot 30sek blank i super pi med luftkjøling. Mulig det er jeg som husker helt feil her.

 

 

*Edit*

 

Her er foreksempel en Dothan @ 2.493mhz (ca midt på siden), den klarer super pi på 29 sek.

 

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44065

 

*Edit2*

 

Verdens rekorden for Dothan trur jeg er 3.3ghz faktisk, link finner du her:

 

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44715

 

 

*Edit3*

 

Men for alle del, det er et godt resultat. Grattis med den første overklokka Dothan i Norge :thumbup:

Endret av lanniz
Lenke til kommentar
Her får dem 34 sek med "bare" 2250mhz

 

http://www.x86-secret.com/articles/cm/dfi855/dfi855-7.htm

På den linken ser du at de finnes med både 100 og 150mhz FSB. dette vil jo ha endel å si på ytelsen, eller....?

 

JimRamse: hvor høy fsb har din orginalt?

Denne går på 100MHz orginalt. Ser folk som får endel bedre resultater en meg med de ja. F.eks en på XS forumet som klarer 30 sek ved samme CPU å hastighet som meg. Men han kjører med endel høyerer FSB enn meg. Han kjørte med ca 160FSB, mens jeg kjørte på 120FSB. Hadde jeg hatt den hjemme kunne jeg sikkert fått mer ut av den, men var bare en sample jeg fikk på jobb. Er måte på hvor mye tid jeg har til å "leke" med den. Disse resultatene fikk jeg etter å ha lekt en times tid med den. Hadde jeg hatt ett par dager, så hadde nok resultatet blitt enda mer imponerende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...