Gå til innhold

Problemer ved installering av NEC ND3500A


Anbefalte innlegg

Har prøvd å installere den nye brenneren min, en NEC ND3500A, og etter å ha koblet til og startet opp, fikk jeg melding om at maskinen verken kunne finne den DVD rom'en jeg hadde fra før eller den nye brenneren jeg satte inn.

 

Siden jeg hadde en CD-brenner der hvor jeg nå har DVD-brenneren fra før, så trodde jeg at dette skulle gå greit. Har forsikret meg om at både strømkontakten og IDE-kontakten sitter skikkelig fast. Det er da virkelig ikke noe mer som skal kobles tiL? :blush:

 

Noen forslag til hva jeg må gjøre for å få maskinen til å finne diskene? Jeg er som dere sikkert skjønner ikke akkurat en IT-konsulent, men dersom dere hjelper meg skal jeg hjelpe dere med noen samfunnsøkonomiske spørsmål :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd å installere den nye brenneren min, en NEC ND3500A, og etter å ha koblet til og startet opp, fikk jeg melding om at maskinen verken kunne finne den DVD rom'en jeg hadde fra før eller den nye brenneren jeg satte inn.

 

Siden jeg hadde en CD-brenner der hvor jeg nå har DVD-brenneren fra før, så trodde jeg at dette skulle gå greit. Har forsikret meg om at både strømkontakten og IDE-kontakten sitter skikkelig fast. Det er da virkelig ikke noe mer som skal kobles tiL? :blush:

 

Noen forslag til hva jeg må gjøre for å få maskinen til å finne diskene? Jeg er som dere sikkert skjønner ikke akkurat en IT-konsulent, men dersom dere hjelper meg skal jeg hjelpe dere med noen samfunnsøkonomiske spørsmål :yes:

Har du valgt master/slave på cd-rommen og dvd-rommen?

Lenke til kommentar

Problem løst!

 

Åpnet opp DVD-brenneren, og fant noen kretser som så litt så som så ut. Tok frem loddejernet mitt og loddet litt her og litt der, og vips fungerte det :cool: Oh, yes da!

 

Kremt... OK, jeg tok til fornuft og fant ut at det jo er master/slave innstillinger på disse to enhetene og satte DVD-spilleren til slave :blush:

Neste gang skal jeg tenke først, så stille spørsmål, men tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...