Gå til innhold

asus terminator p4 barebone vil ikke boote


djupedal

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet frem til at dette må være mest riktig kategori å plassere denne posten..

 

problemet er som følger:

 

pc'en klikket mens jeg jobbet med win2k. prøvde å starte på nytt, men fikk beskjed om at det var noen feil på disken, og den kjørte chkdsk. chkdsk gikk i loop, og det var ikke mulig å komme noen vei.

 

tenkte at her må det være noe tull, så en formatering burde være lurt..

 

formaterte disken (NTFS) og installerte winxp. Alt ser ut til å fungere fint. Etter å ha brukt pc'en et par timer, skal jeg reboote, og nå får jeg samme feilmelding som sist, den går inn i chkdsk, og jeg kommer ikke videre. etter å ha forsøkt en del ganger (med beskjed om at chkdsk ikke kan fullføre), begynner ikke engang chkdsk, men jeg får beskjed om at den ikke kan boote, for det er problemer med en fil i windows/system. tenkte at kanskje det var noe galt med hd, og har kjøpt en ny.

 

Da jeg skulle installere winxp, får jeg beskjeden "unable to format this volume" (e.l.) dette kommer helt på slutten, etter at den har kommet til 100% formatering. Jeg kan derfor ikke installere winxp.

 

HD vil formateres, og jeg klarte å installere winxp på den uten problemer på en annen pc.

 

derfor har jeg kommet frem til at feilen sannsynligvis ikke ligger i OS (fikk samme feil på to forskjellige OS), og den ligger nok ikke på HD (den virker utmerket i en annen pc)

 

 

HVA I ALL VERDEN KAN VÆRE GALT?

 

er litt usikker på nr. på hovedkortet, men det er en asus barebone, og jeg tror hovedkortet er fra SiS (?) 256 ddr, og p4 2,4ghz

 

 

 

på forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...