Gå til innhold

Moddet Radeon 8500


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har limt på ramsinks og satt på en blu ord på gpu`en.

Etter å ha spilt noen minutter med cs får jeg nå noen blå prikker på veggene og på bakken... Har klokket ned kortet til standar hastighet..

 

Hva er galt? Kjøler på gpu som ikke sitter ordentelig på? Kortet kjennes veldig varmt ut...

Kan det ha "dryppet" noe as på noen fy-fy steder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg og lurer på hva slike blåe prikker er.. satt på en pappas PC her om dagen. (1Ghz Duron og Geforce 256) Det er riktig nok et annet grafikk kort, men det var noen blåe prikker når jeg spilte Medal of Honor. Nå er de borte... aner ikke hva det var. Og det var noen feil i Deer Hunter 5 også..

 

Dette ble plutselig borte, lurer på om det rett og slett ble for varmt, jeg bytta vifte på GPU og etter det har det ikke vært noen problemer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på mitt geforce 256 kort også når det ble klokket for høyt... Kan tyde på at det ikke er ordentelig kontakt i mellom gpu og kjøleribbe hos meg nå kanskje... Siden det ikke lenger er i overklokket tilstand...

 

Alle tips og henvendelser mottas med takk!

 

Skal jeg bare rive av gpukjøler og prøve å feste den på nytt?

Lenke til kommentar

Det er sansynelig vis for varmt ja.. veit ikke åssen farge alle de prikkene får.. men når du driver å klokker prøv å f.eks flytt på vinduer i windows.. (hvis du har på se innhold ved flytting) lr.noe lignende. Så kan du jo klokke enna høyere så du vet det ikke klarer det, men litt før det henger seg så kan du prøve å flytte på vinduer - da får du garantert prikker på skjermen..

så hvis du har satt på kjøleren for løst eller den er for dårlig og alt det der så kan du jo sette den på på nytt og håpe.. eller prøve standard igjen =)

 

Du kan jo prøve å klokke NED og se om prikkene i CS er der enda, hvis dem kommer hver eneste gang.. så tipper jeg det blir for varmt hvis dem ikke kommer da du har klokket det ned..

Lenke til kommentar

Tok av kjøleren og satte den på en gang til... Fremdeles samme feilen. Tok av kjøleren igjen og satte på orginalkjøleren, og nå ble det ennå verre... Og kortet er glo varmt. Skjønner ikke at det skal være mulig å feste kjøleren på noen annen måte... ****!

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du får god nok kontakt. Vet ikke om du la merke til det men da jeg tok av originalkjøleren så var det TJUKT med lim. Selve kjernen er i bart metall også er det plast rundt. Denne plasten stikker høyere enn selve kjernen så smører du på et tynt lag med goop så vil det ikke bli kontakt. Det aller beste er nok å lappe kjernen sånn at du får en jevn overflate. Jeg har forresten også sett de prikkene du snakker om på brillene til han fyren i 3Dmark, kom fordi jeg klokka for høyt og det ble varmt enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Har funnet feilen. Coren ligger på ei metall plate. Oppå denne plata er det lakk, og i den lakken går det noen kretser... Noe av lakken har da sef "falt" av. Var ganske sprø egentlig(lakken altså). Dermed ble flere kretser kuttet over... Dermed var mitt kjære radeon-kort ødelagt:( Snufs!

 

PS! Noen som vil kjøpe defekt radeon kort?? Eller donere et skjermkort til meg? Sitter på et tnt kort nå!

Lenke til kommentar

Quote:


Predator skrev (2002-05-28 18:07):

Har funnet feilen. Coren ligger på ei metall plate. Oppå denne plata er det lakk, og i den lakken går det noen kretser... Noe av lakken har da sef "falt" av. Var ganske sprø egentlig(lakken altså). Dermed ble flere kretser kuttet over... Dermed var mitt kjære radeon-kort ødelagt:( Snufs!


PS! Noen som vil kjøpe defekt radeon kort?? Eller donere et skjermkort til meg? Sitter på et tnt kort nå!


 

Kjøpe det ,men jeg vil gjerne ha det.

Har begynt og henge ødelagt hardware på veggen.

Har begynt og bli endel nå.

Sikkert verdier for 10000kr :sad:

Lenke til kommentar

Viss det bare er noen baner som er brutt over på radeonkortet ditt, så er det ikke nødbvendig vis ødelagt. Noen timer under microskop og varmetrådfiks til bakvinduer i biler + jælvigt med tålmodighet så burde dette kortet kunne fikses!

 

Eller er det så smått at du så vidt kan skjimte skillet mellom banene?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 18:24, totveit skrev:

Viss det bare er noen baner som er brutt over på radeonkortet ditt, så er det ikke nødbvendig vis ødelagt. Noen timer under microskop og varmetrådfiks til bakvinduer i biler + jælvigt med tålmodighet så burde dette kortet kunne fikses!


Eller er det så smått at du så vidt kan skjimte skillet mellom banene?


 

Sånn det ser ut så ligger kretsene inne i lakken... Derfor umulig å fikse det... Er rent metall som underlag der nå... Da vil dette metallet fungere som leder og da blir det kanskje litt for mye av det gode...

 

Og cfd, jeg gidder ikke å gi bort kortet. Beholder det istede selv som suverni :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...