Gå til innhold

PC som ikke starter


LighteN

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ny pc:

asus K8N-E deluxe

1gig twinmos pc3200 (2stk. 512 brikker)

Gainward geforce 6800LE

AMD 64 3000+

Western 200gb s-ata

 

Problemet er bare at nåt jeg har koblet til alt og skal starte den, så bare slår den seg på i 1/2 sekund, og så slår den seg av igjen. Viftene rekker såvidt å begynne å gå rundt, og lysene slår seg på, men så slokker den! Rekker ikke få opp noen feilmelding eller noe.

 

Har prøvd omtrent alt nå, men samme problemet er der fortsatt. Kan hende at jeg har for liten strømforsyning (noen som vet hvor stor jeg BØR ha), ellers ser jeg ingen annen løsning enn at det er noen deler som er defekte?!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en gammel power-supply jeg har nå. Vet ikke merke. Ifølge det jeg husker, så skal den være på 300w. Jeg har også prøvd med den orginale chieftec proweren (den tror jeg er på 360w?), men det samme skjedde da også. Har også prøvd å starte maskinen uten harddisk, floppy etc. men det skjer heller ingenting.

Lenke til kommentar

Har K8N-E deluxe selv, og jeg må sende tilbake mitt andre hovedkort nå snart, bare noen få måneder etter jeg kjøpte dem.

 

Anyhoo, bruker du vanlig strømkontatkt på SATA disken? Eller bruker du en slik SATA strømledning? Jeg fikk ikke startet min maskin om jeg brukte SATA strømledningen.

 

Ellers kan du prøve med et annet batteri på hovedkortet, de kan visst ta kvelden rimelig fort på det hovedkortet.

Lenke til kommentar

Har installert flere Asus kort i det siste og noen av problemene jeg har møtt på med samme resultat som deg er forårsaket av

- Kun koblet ATX kontakten til HK... Dvs den brede power-kontakten. Det er en til som er kvadratisk med 4 pinner og den må ikke glemmes!

- Jumperene for hvordan det skal være på USB-portene står feil. Flytt alle 3 USB-jumpere helt til venstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...