Gå til innhold

Canon Ixus 30, 40... 50?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IXUS 50 vil isåfall dukke opp i mars, da det er da de fleste lanserer nye kameraer i vårhalvåret. Vil du vente så lenge?

 

Finnes òg andre kameraer i den klassen som kanskje heller er å anbefale enn Ixus 40. Så hva er det som er viktig for deg med et kamera?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Synes ixus40 er et knall kamera og skal høyst sannsynlig kjøpe det!

 

Tenkte bare at siden det finnes noe som heter for ixus II, ixus430 og ixus500, og at det dermed er naturlig med ixus30, ixus40 og muligens ixus50 i nærmeste framtid :innocent:

 

ixus60 ja.. hoho!

 

Panasonic Lumix DMC-FX7 er vel oxo et alternativ til ixus40.. idunno

 

Virker som Alastor har peiling.. march is teH month? leenge til :hmm:

 

Uansett.. si ifra hvis noen hører om en såkalt "ixus50".. I vuud liek 2 knåw!

Lenke til kommentar

Kameraer lanseres så og si på halvårlig basis. Derfor tviler jeg på at vi vil se noen nye lanseringer av canon før jul, og sannsynligvis ikke før i mars. Men jeg vet ikke.

 

Jeg vil holde FX2 og også FX7 som bedre kameraer enn Ixus 40. Billedkvaliteten ifølge tester jeg leste i går på dcresource.com er bedre på FX7, FX2 er så og si et helt likt kamera, så burde være samme der. FX7 hadde mindre vignettering og mindre av lilla kanter (kromatisk etttellerannett) på sine bilder. I tillegg ser kameraene svært bra ut, og er enkle å bruke.

 

Batterikapasiteten skal også være et hakk bedre på FX7 og 2 enn ixus 40.

Lenke til kommentar

Jeg vil holde FX2 og også FX7 som bedre kameraer enn Ixus 40. Billedkvaliteten ifølge tester jeg leste i går på dcresource.com er bedre på FX7, FX2 er så og si et helt likt kamera, så burde være samme der. 

 

I det tyske bladet ColorFoto nr 11.2004 er Panasonic FX7 og FX2 testet.

I bildekvalitet får FX7 40Punkte. FX2 28,5Punkte.

Til sammenligning får Canon G6 45,5Punkte.

Det virker derfor som at FX2 har dårlig bildekvalitet.

 

Totaltsum for kameraene = FX7 52Punkte, FX2 41Punkte og

Canon G6 61Punkte.

 

40Punkte som FX7 får i bildekvalitet er veldig bra sammenlignet med alle testene jeg tidligere har sett der.

Lenke til kommentar
FX7 ser dritfett ut, MEN det er jo ingen som har det!?!?

Joda... men sier jeg hvor blir jeg sparket ut av forumet. For vi har det nemlig der jeg jobber. Utrolig bra kamera på mange måter...

 

Sitter selv og vurderer Ixus 40, men er redd for at det skal være like tregt som de andre Ixus modellene. Er Panasonic bedre på det?

 

Ixus 40 er blitt mye raskere enn tidligere Ixus modeller.

 

Hvorfor 5 megapixler? 3 megapixler er mer enn nok til A4 utskrifter, og med fire kan du til og med beskjære litt og allikevel få bra A4 utskrift. Ett kamera med samme størrelse, og derfor også samme størrelse på bildebrikken, med fem megapixler, ville skapt mer støy, og da hadde vinningen gått opp i spinningen. Men om det kommer? Det er godt mulig ettersom alt for mange kun ser på megapixlene.

Lenke til kommentar
FX7 ser dritfett ut, MEN det er jo ingen som har det!?!?

Joda... men sier jeg hvor blir jeg sparket ut av forumet. For vi har det nemlig der jeg jobber. Utrolig bra kamera på mange måter...

må da være lov å si at dere har det der du jobber, når noen spør deg direkte. jeg har hvertfall gjort det flere ganger, og så lenge du skriver under med fullt navn og hvor du jobber burde ikke det oppfattes som reklame.

Lenke til kommentar
FX7 ser dritfett ut, MEN det er jo ingen som har det!?!?

Joda... men sier jeg hvor blir jeg sparket ut av forumet. For vi har det nemlig der jeg jobber. Utrolig bra kamera på mange måter...

må da være lov å si at dere har det der du jobber, når noen spør deg direkte. jeg har hvertfall gjort det flere ganger, og så lenge du skriver under med fullt navn og hvor du jobber burde ikke det oppfattes som reklame.

Blir en form for reklame. Hvor har dere kamera a? Jo det har vi i butikk b der jeg jobber til x antall kroner.

 

Men nå har det kommet svar på hvor kameraet finnes, så kan man jo trekke konklusjoner selv :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det går an å sende Private Meldinger på dette forumet. Da slipper en å bli anklaget for reklame. :)

Sjekk knappen som heter PM.

Eh... ja. Jeg er jo brukermoderator så jeg vet jo det :) Men liker ikke å sende PM til folk med reklame så lenge de ikke sender meg PM og spør spesifikt. Også det at jeg er brukermoderator gjør at jeg tar litt ekstra hensyn på akkurat det punktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...