Gå til innhold

Hvor mange av dere bruker custom keys til WC3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bruker det ikke, er for vant til default keysene. Hvordan oppsett har du? En venn av meg prøver å venne seg til det nå. Han har gjort sånn at hele venstre siden av keyboardet representerer de 9 bildene som kommer opp når du har selecta en unit. Blir for mye å venne seg til for meg, men default keysene går som en drøm da :D

Skrevet (endret)

Vurder og bruke det, er litt for vant til default keysene, så da blir det nok endel spilling på mass_icon accounten får å vende seg til de...

Hva det er? At du skifter hurtigtastene i spillet sånn at du kan bruke de hurtigtastene du selv vil bruke, kan være svært praktisk!

Edit: Post 250 WOOPDIDOOO!!!!!

Endret av H4ngm4N
Skrevet (endret)

Brukte qwer asdf zxcv før, men synes spells er litt vanskelig å nå da, så lagde mine egne. Spiller orc så da er det det jeg lagde til. Det meste er standard, eneste er at:

Move er Q og ikke M

Build burrow er B C og ikke B O

Lightning shield er E og ikke L

Så de som jeg bruker ofte og er vanskelige å nå har jeg flyttet over til venstre på tastaturet.

Bruker egentlig ikke så mange games på å venne meg til nye taster, må bare tenke litt over det.

Endret av Josten
Skrevet (endret)

Lite lynkurs:

Gå inn i warcaft 3 folderen og åpne filen som heter customkeyssample.txt.

Her er alle standardkeyene til warcraft 3 satt opp. Denne må renames til customkeys.txt for å fungere.

Hvis du feks vil bytte kommandoen "move" fra M til Q slik jeg har gjort, går du nedover til du finner dette

//move

[CmdMove]

Tip=|cffffcc00M|rove

Hotkey=M

Det enkleste er da å bare bytte ut M med Q. Men da vil det fremdeles stå move med hvit m når man beveger pilen over move knappen i spillet. For at man skal "skjønne" at man skal trykke Q, kan man bytte ut

Tip=|cffffcc00M|rove

med

Tip=|cffffcc00Q|rMove

Da vil det vises "QMove" i spillet og Q vil være farget hvit.

Altså blir det i mitt tilfelle:

//move

[CmdMove]

Tip=|cffffcc00Q|rMove

Hotkey=Q

Dette kan man også gjøre med andre keys. Bare pass på at ikke noen andre kommandoer til den samme uniten bruker den samme bokstaven. Feks får jeg nå problemer med å bruke beastmaster med quillbeast fordi den og bruker q. Dermed bør jeg sette quillbeast til en annen knapp. En annen ting som er litt kjedelig med å ha den knappen på Q er feks hvis man prøver på en surround mens man holder alt inne for å se health :p

Dessuten må man enable customkeys i options i warcraft 3.

Endret av Josten
Skrevet (endret)

Jeg bruker custom keys, har laget helt egne keys.

Jeg hadde ikke greid og gått tilbake til defult keys nå for å si det slik.

edit: har brukt de i ca. 1 år nå.

Endret av Metalwar
Skrevet

tar legnst tid og finne bugs i oppstett mit da, fant enda en bug nå, etter nerme 9 dager etter at jeg lagde custom keys... Kagde aldri en footie for den var på L av en eller annen grunn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...