Gå til innhold

Kritikk til demo side


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har satt sammen ei webside for et lokalt borettslag i dag,- Er derfor i søken etter litt kritikk.

 

Siden er laget i Textpad, med xhtml og CSS. Php'en som er brukt er include. Siden er validert xhtml, bortsett fra en ting som jeg jobber med og det er et eget stilark for nyhetstjenesten. Dette vil jeg fikse ASAP. CSS'en er også validert.

 

Så det jeg er ute etter er kilderensing, og evt design forbedringer...

 

http://www.rahien.com/borettslag/

 

 

PS: jeg vet at logoen er en millimeter skjev, har bare mspaint her så helt umulig å fikse. Blir tatt når jeg skal hjem.

 

Tusen takk for svar!

 

 

Edit: har fått høre at under loading av siden så flasher en hvit side ( php siden uten css,- ) før css'en blir lastet. Er det mulig å gjøre slik at siden ikke vises før css'en er lastet og klar ?

Endret av Errae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: har fått høre at under loading av siden så flasher en hvit side ( php siden uten css,- ) før css'en blir lastet. Er det mulig å gjøre slik at siden ikke vises før css'en er lastet og klar ?

Erstat

 

<style type="text/css">
<!--
@import "style.css";
-->
</style>

 

med

 

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

Lenke til kommentar

Det står for øvrig mer om fenomenet her: FOUC (Flash Of Unstyled Content).

 

Siden

Jeg syns det blir veldig kjedelig, firkanta. Det at meny, hovedfelt og i det hele tatt boksen har lik bakgrunnsfarge som body gjør at det bare blir et slags skall, eller skjelett - som mangler styling, eller kjøtt og flesk (:p).

 

Syns heller ikke antikva-fonter gjør seg særlig godt på nett (kanskje det gjør det i 10% av tilfellene), bytt til en slik font som du ser her på forumet, uten slike «fnutter» oppe og ned (serifer).

 

Du må gjerne øke padding i meny og hovedfeltet også.

 

Koden

Ser ganske ren ut, men i venstre kolonne ser jeg at du bruker en mengde <br /> - der det egentlig skulle vært en <ul> samt masse <li> - altså en uordna liste.

 

Edit: Ser du sender XHTML 1.1 som text/html, noe som ikke er korrekt (annet enn i IE, der det ikke går med xhtml/xml).

» http://misinterpreted.net/articles/MarkUp/xhtml-mime-types/

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Gimper: Jeg erstattet stilark koden, men det ble ikke helt perfekt. Tar litt kortere tid for at den skal lastes, men det kommer fortsatt opp en hvit side )=

 

Mr.Berg -> skal freshe opp siden litt med litt farger over titlene, forandre noen background-color i håp om at det skal gi litt liv (=

 

Stemmer det,- jeg skulle brukt ul og li,- Consider it done (= Takk!

Endret av Errae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...