Gå til innhold

Erfaringer med SilenX vifter i fra coolnsilent.no

Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Skrevet

SilenX 120 mm ser jo enormt bra ut i forhold til en del vifte mircoplex.no har, så jeg lurer på om noen har erfaring med disse? De puster jo bra i forhold til støynivåen.

Så også på noen 80 mm vifter, som jeg skulle ha brukt til hdd kjøling i mitt lian li pc6277 kabinett.. noen erfaringe med dem ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har samme samme kabinett som deg med bare silenx vifter. Meninga var å bare ha foran harddiskene, men ble så imponert over støynivået at jeg byttet ut alle viftene til fordel for disse. Har dual radiator i toppen med silenx14db. 11db foran harddiskene. Dessuten leverer de mye mer luft enn tilsvarende på samme støynivå.

Anbefales :thumbup:

Endret av mamba
Skrevet
SilenX 120 mm ser jo enormt bra ut i forhold til en del vifte mircoplex.no har, så jeg lurer på om noen har erfaring med disse? De puster jo bra i forhold til støynivåen.

Mmm ! må være noe feil i oversikten du har linket til. I følge denne leverer jo 80mm viften som bråker minst mest luft. Sansynligvis bare en ombytting av data på de to modellene.

Skrevet

www.coolnsilent.no

six: du sier noe der ja, den viften som flytter 35,6 m3 har 14 dB og kjører på 1800 o/m mens den andre om har 11 dB, flytter 47,5 grunnet høyere turtall, men bråker desto mindre.. neppe merkbart, men sikkert målbart

Skrevet
Hei.

Det var sneket seg inn en liten feil der som nå er rettet opp.

14db flytter mer luft kontra 11 og 9db viftene, og det er rett som tidligere nevnt at verdiene var byttet om.

Vi beklager dette.

MVH

[email protected]

ENDA en webshop som "sniker" seg rundt på forumet her, stå på! Må innrømme at jeg sterkt vurderer vannkjøling fra dere, men er fortsatt litt skeptisk til polarFLO-blokkene. Vi får forhåpentligvis se en review her snart...? Jaja, nok offtopic. :roll:

Skrevet (endret)

Vel, at websjappene har en person innenfor forum murene er ikke dumt nei..

vel, hører rykter om at det er en test på overklokking.no på trappene med disse blokkene.

Endret av Stig-Arne
Skrevet
Vel, at websjappene har en person innenfor forum murene er ikke dumt nei..

vel, hører rykter om at det er en test på overklokking.no på trappene med disse blokkene.

Hmmm :hmm: Slike rykter har jeg også hørt blitt hvisket i det fjerne...;)

• 4 uker senere...
Skrevet
Har samme samme kabinett som deg med bare silenx vifter. Meninga var å bare ha foran harddiskene, men ble så imponert over støynivået at jeg byttet ut alle viftene til fordel for disse. Har dual radiator i toppen med silenx14db. 11db foran harddiskene. Dessuten leverer de mye mer luft enn tilsvarende på samme støynivå.

Anbefales :thumbup:

har disse viftene mulighet til viftestyring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...