Gå til innhold

grafisk grensesnitt over nettverk


RuZleBIFf

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en server nede i kjelleren og skulle gjerne hatt et program som lar meg overta maskinen. Må ha grafisk brukergrensesnitt. Begge maskinene kjører windows XP.

Så noen forslag til hvilke program jeg burde bruke til dette? Har et program (som jeg ikke husker hva heter) men det går så sinnsykt tregt!

PS: gratis eller ikke er ikke så nøye!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Remote Desktop, følger med Windows XP (kanskje ikke Home..husker ikke helt). Skru det på på maskinen i kjelleren under Control Panel->System->Remote. Så kobler du deg til med den andre maskinen (Start->Accessories->Communication->Remote Desktop). Dette fungere også over nettet, om du åpner port 3819 eller no på brannmuren.

Lenke til kommentar

iver89: har titta litt på Remote Desktop, men det som er litt nedtur er at den datamaskinen som "søker om hjelp" eller den i kjeller'n i mitt tilfelle da.. den må godkjenne for at jeg kan ta kontroll over mus og tastatur hver gang! er det noen måte å gjør så man ikke trenger det?

 

Takk for tipset E-Ton :) er det noen som veit no om den nevnte driveren?

Lenke til kommentar
iver89: har titta litt på Remote Desktop, men det som er litt nedtur er at den datamaskinen som "søker om hjelp" eller den i kjeller'n i mitt tilfelle da.. den må godkjenne for at jeg kan ta kontroll over mus og tastatur hver gang! er det noen måte å gjør så man ikke trenger det?

 

Takk for tipset E-Ton :) er det noen som veit no om den nevnte driveren?

huh? hørtes rart ut. sikker på at du ikke snakker om den fjernhjelp funksjonen istedet?

Lenke til kommentar

På Windows XP Professional (Home versjonen har ikke Remote Desktop server) PC'en du har nede i kjelleren må ha gitt tilgang til Remote Desktop på den brukeren som skal ha tilgang. I ditt tilfelle er det sikkert nok å bare gi administrator kontoen den muligheten.

Controlpanel -> System -> Remote -> Remote Desktop: Alow users to connect remotly to this computer
På PC'en din oppe, bruker du klient utgaven av Remote Desktop til å koble til kjeller PC'en
Programs -> Accessories -> Communications -> Remote Desktop Connection

Du kan også laste ned dette prgrammet fra microsoft.com for bruk til de fleste windows versjoner (+ mac og pocketpc)

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...