Gå til innhold

Half-Life: Forhåndsbestilling av HL 2 via Steam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte om at det gikk an å forhåndsbestille hl2 via steam, noe som, jeg trodde, kunne være et godt alternativ til å vente til over jul en gang før de får det i butikkene i trondheim (gidder ikke kjøpe over nettet, da det blir porto og det er dyrt).

men.

1. Det er jo så forpult dyrt. 400 jævla bols + tax (hvor mye det nå enn er), _uten_ en vakker eske jeg kan ha i samlinga mi. Innsparingene ved å kutte en par ledd i salgskjeden _må_ da være mer enn dette? 400 + skatt er jo prisen for spill i butikk og mere til (jfr. http://www.gamezone.no/index.php?main_page...ducts_id=10020). Dette er jo rett og slett _DIREKTE LATTERLIG_.

2. I tillegg har man jo <a href="http://steampowered.com/?area=subscriber_agreement"> denne sida</a>. Det får da _ærlig talt_ være måte på ansvarsfraskrivelse.

Hele opplegget har rett og slett gjort meg så jævlig forbannet at jeg vurdere å laste det ned gratis via direct connect så kan de bare ha det så godt.

Noen synspunkt som kan få meg til å endre oppfatning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler ikke skatt eller noe. Kun $60 (Eller var det $70? Husker ikke helt)

Har aldri gidda lese det ansvarsgreiene der, men så lenge du oppfører deg normalt og ikke cheater og husker på passordet ditt er det vel ikke noe problem?

Skrevet

Butikkene i Trondheim er da ikke tregere enn andre butikker. Spillet kommer samme dato over hele verden, så det bør ikke være en merkbar forskjell på om du bor i Trondheim eller London.

Jeg liker å ha cover og en fysisk CD/DVD, ikke bare et brukernavn og passord, så for å lokke meg til å kjøpe spill over nett slik må prisene jekkes betydelig lavere enn hva er tilfellet her. Strengt tatt skal man nok betale mva på kjøp av HL2, men slikt er jo rimelig umulig å kontrollere.

Skrevet

Bah, spillesker. Aldri sett vitsen med de her. Nei, hiv CDen på HDen og kast alt annet. Jeg vil SPILLE, ikke fingle med CD-trays, bruke opp verdifull plass med tomme esker, lete etter CDer når jeg misplasserer de eller bla rundt i en dum manual :)

Forresten, bestiller du HL2 over Steam nå ka du spille CS: S med en gang. Jeg har spilt det en halv måned nå, utrolig kjekt "tidsfordriv" :)

Skrevet
Du betaler ikke skatt eller noe. Kun $60 (Eller var det $70? Husker ikke helt)

Har aldri gidda lese det ansvarsgreiene der, men så lenge du oppfører deg normalt og ikke cheater og husker på passordet ditt er det vel ikke noe problem?

Sikker på at du ikke betaler skatt?

Når det gjelder ansvarsgreia, er det spesielt denne jeg sikter til:

"(..)C. Termination by Valve.

(..)

2. In the case of a one-time purchase of a product license (e.g., purchase of a single game) from Valve, Valve may choose to terminate or cancel your Subscription in its entirety or may terminate or cancel only a portion of the Subscription (e.g., access to the software via Steam) and Valve may, but is not obligated to, provide access (for a limited period of time) to the download of a stand-alone version of the software and content associated with such one-time purchase.(..)"

Eller, slik jeg leser det: selv om du betaler for hl2 via steam trenger du ikke ha krav på å få det hvis noe uforutsett skjer (ie. valve konker o.l.).

Skrevet

tax betales bare hvis du bor i USA, blir ikke noe ekstra på den prisen som står i Steam. Kjøpte Hl2 Silver edition for 379 kr, og da får man cs: source med en gang. Synes det er et bra tilbud jeg :thumbup:

Skrevet

1: Du betaler ikke skatt på spillet

2: Det koster 317,65kr for bronze (som er det du får i butikken), 381,25kr for Silver og 572,03kr for Gold. Hva pakkene innehlder kan du lese her

3: (forrutsetter at du mente utgiver som mellom ledd) Har det noen gang vert snakk om å kutte ut eit mellom ledd? Tror du virkelig utgiveren hadde akseptert å bli snytt for en mengde kunder? Eneste dei sparer er utgiftene til Cover og tilbehør.

4: Pirat kopiering er ulovelig :innocent:

Skrevet
3: (forrutsetter at du mente utgiver som mellom ledd) Har det noen gang vert snakk om å kutte ut eit mellom ledd? Tror du virkelig utgiveren hadde akseptert å bli snytt for en mengde kunder? Eneste dei sparer er utgiftene til Cover og tilbehør.

Du kutter jo ihvertfall det siste leddet i butikk, er jo penger det også. Og som du sa utgifter til trykking av vakre spillpakker og dvd'er.

Burde jo _ihverfall_ vært 50 bols under butikkpris.

Skrevet

Du kutter jo ihvertfall det siste leddet i butikk, er jo penger det også. Og som du sa utgifter til trykking av vakre spillpakker og dvd'er.

Burde jo _ihverfall_ vært 50 bols under butikkpris.

er det ikke 50 under butikkpris da? Ser man på bronze-utgaven, som er bare hl2 og cs:s, som er det samme som retail edition er, så koster den bare 317 kr. Ibutikken kommer det nok til å koste 399 eller kanskje 499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...