slaraffen Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hei. Har online ADSL som er satt opp med telenors installasjon CD. Har bestilt IP- telefoni og har derfor anskaffet en router :Cnet sin CNIG-914 Internet Broadband Router. Koblet ADSL modemet til routern idag og håpet det beste , men kom ikke ut. Når jeg klikket på online Adsl " koble til" fikk jeg beskjedo om at det var opptatt. Er det noen måte jeg kan sette det opp på ut å bruke ONline Koble til meny, og hva må jeg gjøre av innstillinger på maskin og evt router: Håper på hjelp, er grønn på dette med routter etc
Laat Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 (endret) se i denne topicen, den svarer nok på spørsmåla dine.. Her telenor har også en tutorial til en annen router enn det du har, men det skal være nesten det samme på din router. les her Hvis du klarer å få det til å funke så er det kanskje greit å avinnstallere det stuffet fra CDen.. her Endret 29. oktober 2004 av MrPingu
Torjus Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hei. Har online ADSL som er satt opp med telenors installasjon CD. Har bestilt IP- telefoni og har derfor anskaffet en router :Cnet sin CNIG-914 Internet Broadband Router. Koblet ADSL modemet til routern idag og håpet det beste , men kom ikke ut. Når jeg klikket på online Adsl " koble til" fikk jeg beskjedo om at det var opptatt. Er det noen måte jeg kan sette det opp på ut å bruke ONline Koble til meny, og hva må jeg gjøre av innstillinger på maskin og evt router: Håper på hjelp, er grønn på dette med routter etc Du skal aldri koble til når du har router, slett den oppkoblinga og gå inn i routeren sin konfigrasjon og skriv inn [email protected] og passordet ditt der.
slaraffen Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Skrevet 31. oktober 2004 Takker for nytig hjelp. Det er ikke på min maskin , men en jeg skal hjelpe en kompis med i morra. Tror det skal gå bra da .....Håper jeg Supert med forumhjelp :-)
1955 Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Bruker adsl , fire maskiner (XP) og billigrouter , ingen konfigurering , kun lite kontor/hjemme-nettverk på hver maskin i Windows. Aldri tull , 24/7 i tre år.
e321 Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 er det ikke noe med at modemet ikke må bruke dhcp(eller hva det heter), mens routeren må det. Mao på modem med innebygget router må routeren skrus av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå